A Közlekedési Múzeum bemutatta gyűjteményfejlesztési programjának első eredményét, egy restaurált Ikarus 66-ost – olvasható a Közlekedési Múzeum közleményében.
A felújított járművel megalakult a Közlekedési Múzeum nosztalgiabusz-flottája, amelyet az Ikarus 66-os mellett egy 311-es és egy 211-es Ikarus autóbusz alkot.
Vitézy Dávid, az intézmény igazgatója az Ikarus 66-os modellről elmondta: a Faros Ikarus a nemzeti ipar- és közlekedéstörténet egyik szimbóluma, a hazai formatervezés egyik kiemelt darabja.
A múzeum közleménye kiemeli:
a kormány összesen 6,674 milliárd forinttal támogatta a Közlekedési Múzeum gyűjteményének restaurálását, a nemzeti kulturális műszaki és közlekedési örökség megmentésének öt éven át tartó programját. Ebből a forrásból a múzeum több mint száz kiemelt értékű nagyjármű, valamint további műtárgyak (modellek, egyenruhák, térképek stb.) beszerzését és restaurálását valósítja meg.
Az intézmény 2016 óta tartó gyűjteményfejlesztési programjának célja, hogy megmentse a hazai autóbusz- és vasútijármű-gyártás nemzetközileg is elismert produktumait. A Közlekedési Múzeum együttműködik az Ikarus-örökséget szintén fontosnak tartó számos hazai céggel és szervezettel. Az egykori Északi Járműjavítóban a BKV Zrt., a Volánbusz, a Légiközlekedési Kulturális Központ és a Lanta Kft. is elhozza buszait augusztus 28–29-én.