Köztájékoztatási feladatait látja el a főváros, ami kötelessége, és amelyre a baloldali előválasztás semmilyen kihatással nem lehet
– válaszolta lapunk érdeklődésére a Főpolgármesteri Hivatal azzal kapcsolatban, hogy Karácsony Gergely telefonos kampányba kezdett, amelyet a DK, a Jobbik és a Momentum is kifogásolt, mondván, az beavatkozást jelent a baloldali előválasztásba. A Városháza szerint a telefonos kampányban tájékoztatják a budapestieket egy fontos változásról, a 14 év alattiak ingyenes tömegközlekedéséről. Érdeklődésünkre, hogy mennyibe kerül a kampány, pontos összeg megjelölése helyett azt válaszolták:
Kevesebbet költünk, mint amennyit a Fidesz és holdudvara négy nap alatt elkölt a főpolgármester és a budapesti vezetés lejáratására.
Mint arról lapunk korábban beszámolt, kampányüzenetében Karácsony úgy fogalmazott: a Lánchíd, a Blaha Lujza tér és a pesti alsó rakpart felújításával „évtizedes adósságokat törlesztünk”, ami átmeneti kellemetlenséggel jár, mégis megéri.
A főváros kampánya miatt a baloldali előválasztást koordináló Országos Előválasztási Bizottság (OEVB) legutóbbi ülésén alakult ki éles vita, több párt ugyanis úgy értékelte, hogy a Városháza közpénzből segíti Karácsony kampányát, ám az MSZP, a Párbeszéd és az LMP delegáltjai nem értettek ezzel egyet. Azzal érveltek, hogy az önkormányzat a városvezetés elleni, szerintük lejárató fideszes kampányra válaszul kezdte el a tájékoztató kampányt, amellyel az elmúlt közel két év szerintük elért eredményeiről informálnák a budapestieket.
Karácsony Gergely június 7. és szeptember 4. között közel negyvenmillió forintot költött Facebook-kampányra
– tudtuk meg a közösségi oldal hirdetéstárából. A hirdetések nagy részét papíron a Kilencvenkilenc Mozgalom Egyesület finanszírozta, de jogilag erősen vitatható módon még a fővárosi önkormányzat is beszállt a költségekbe – írta nemrégiben az Origó.
Úgy tűnik, Karácsony Gergely hiába költ vagyonokat a Facebook-oldalának reklámozására:
a Telex összesítése szerint Orbán Viktor egyetlen fillér hirdetési pénz nélkül is jelentősen megelőzte interakciószámban a főpolgármestert.
– Miközben Karácsony Gergely két kézzel szórja a pénzt miniszterelnök-jelölti kampányára, addig az általa irányított Budapesten állandósultak a dugók, romlott a közbiztonság és komoly köztisztasági problémák alakultak ki – írta Facebook-bejegyzésében Deák Dániel, a XXI. Század Intézet vezető elemzője.