„A 4-6-os villamosok a menetrendhez képest már reggel 6-tól kezdve késnek, átlagosan 2-3 perccel lett hosszabb a menetidejük, emiatt a járatok közlekedése egyre kiszámíthatatlanabb és egyenetlenebb lesz a nap folyamán”
– írta Vitézy Dávid szombaton a Facebook-oldalán közzétett bejegyzésben. A Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója arra reagált, hogy a városvezetés a hét közepétől felszámolta a nagykörúti villamosbarát lámpaprogramot.
A szakértő szerint a BKK legjobb szakemberein túl minden, a budapesti közlekedéssel foglalkozó szakmai szervezet is tiltakozott a döntés ellen, Karácsony Gergelyék azonban nem fogadták meg a szakmai tanácsokat. „A döntés negatív hatásai a Futár utastájékoztató alkalmazás adataiból is kiolvashatók” – hangsúlyozta.
Mint írja, a késéseken túl további probléma, hogy a 60 helyett 90 másodperces lámpaprogramok eleve rossz hatással vannak a kétpercenként járó villamosokra, nem véletlen, hogy míg a korábbi lámpaprogramban négyperces vagy annál ritkább követés csak elvétve fordult elő a körúton, az új lámpaprogramban ez rendszeressé vált.
„ A Nagykörúton háromszor annyian járnak villamossal, mint autóval, és legalább 15-ször annyian, mint biciklivel. A 4-es és 6-os villamosokat – amelyek Európa egyik legsűrűbben közlekedő villamosvonalai – 330-350 ezerszer használják egy átlagos munkanapon”
– húzta alá a közlekedési szakember, aki arra is rámutatott, hogy „a legtöbb ember által használt és egyben legzöldebb közlekedési mód, naponta több százezer ember szenvedi meg a rossz forgalomszervezési döntés következményeit. Ez minden, csak nem zöld közlekedéspolitika.”
Vitézy Dávid bejegyzése végén arra kérte Karácsony Gergely főpolgármestert, hogy vonja vissza a naponta több százezer embert hátrányosan érintő intézkedését és tekintsen el a nagykörúti villamosok lelassításától.