Bemutatták a szentendrei HÉV-végállomás terveit

Átfogó felújításba kezd a Vitézy Dávid vezette BFK a szentendrei H5-ös HÉV vonalán. A fejlesztés keretében megújulnak az állomások, felújítják a vágányokat, de még a menetidő is javulni fog.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2021. 12. 15. 16:37
VITZY Dvid
Szentendre, 2021. június 9. Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója beszél a H5-ös szentendrei HÉV-vonal és a végállomás megújulásáról tartott sajtótájékoztatón a szentendrei HÉV-végállomáson 2021. június 9-én. A tervek szerint 2026 elejére készül el az az új csomópont, amely magában foglalja a P+R parkolóházat, biciklitárolókat és közös rendszerbe fogja a HÉV-végállomást és a Volánbusz-pályaudvart. A kormány a szentendrei HÉV fejlesztését nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentõségû beruházásnak minõsítette, a döntés magában foglalja a H5-ös vonal és a szentendrei HÉV-végállomás felújítását. MTI/Mohai Balázs Fotó: Mohai Balázs
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Szentendre Magyarország egyik ékszerdoboza, a jelenlegi HÉV-állomás és az ahhoz tartozó közterek pedig egész egyszerűen méltatlanok ehhez

– mondta a szerda délelőtti sajtótájékoztatón Vitézy Dávid. Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója hozzátette, hogy az elkészült koncepcionális terveket még véleményezheti a lakosság, az engedélyes tervek tavasszal készülnek el, a munkák 2023-ban indulnak. A főigazgató megjegyezte, hogy a BFK – bár nem feladata – koncepciótervezést kért a végállomás környékére is.

Vitézy Dávid elmondta, hogy egyesített utasforgalmi teret akarnak létrehozni a HÉV és Volánbusz utasai számára: 

minimum 300 férőhelyes P+R parkolót és szintén legalább 300 férőhelyes kerékpártárolót; olyan kiskereskedelmi, vendéglátó egységeket, amelyek az állomáshoz kapcsolódóan ki tudják szolgálni a mindennapi igényeket; rövid idejű, úgynevezett K+R (Kiss+Ride) parkolási lehetőséget; taxiállomást – mindezt a köztér zöld és gyalogosbarát fejlesztésével.

A részletekről szólva elmondta: a HÉV hasonló módon fog beérkezni Szentendrére, mint eddig, és a végállomása is nagyjából ugyanott lesz. Mellette, a jelenlegi helyén lesz majd a buszállomás – folytatta –, közös tető alatt, egy térbe integrálva. Rendezik és megújítják a P+R parkolót a Vasúti villasor oldalán, valamint új, 275 férőhelyes parkolóház épül a mai Volán-pályaudvar hátsó részén, földszintjén taxiállomással és K+R lehetőséggel. Kerékpártárolók több helyen lesznek, közvetlenül a HÉV-peronok mellett és a parkolóház térségében.

Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója kiemelte, hogy összefüggő, átlátható, jó minőségű új közteret kívánnak létrehozni, amely behálózza a környéket, a gyalogoshálózat minden irányba bekapcsolja a térséget. 

Az új végállomás közlekedési csomópontként működik, ugyanakkor a város második központja lehet – fogalmazott, hozzátéve, hogy bővíteni akarják a zöldfelületek arányát. Kitért arra is, hogy a BFK – Vitályos Eszter kérésére – koncepciótervet készíttetett a HÉV-végállomás mellett lévő kereskedelmi és szolgáltatási területre. 

A tervet átadják az önkormányzatnak, továbbá partnerséget ajánlanak, „de alapvetően Szentendre felelőssége az, hogy ezen az önkormányzati területen egy kereskedelmi-szolgáltatási fejlesztést legalább azon a színvonalon, ahogy ezt a HÉV-állomás fejlesztését elvégezzük, megtegyék” – fogalmazott. Megjegyezte: az általuk készített koncepcióterv a leégett élelmiszerboltot pótolni képes, nagy alapterületű, összefüggő új élelmiszerüzletről, valamint egy alatta kialakítandó szolgáltatóházról szól. A részletekről Facebook-oldalán is beszámolt:

A sajtótájékoztatón Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára, fideszes országgyűlési képviselő felidézte, hogy a fejlesztés első, júniusi bemutatásakor továbbította az itt élők kérését a BFK vezérigazgatójának, hogy a HÉV-végállomás és a Volánbusz-pályaudvar integrált fejlesztésekor a közvetlen környezet fejlesztési lehetőségeit is vegyék figyelembe a tervezéskor. Az államtitkár elmondta, hogy az Átölel a Pilis-Dunakanyar elnevezésű kezdeményezés felmérése egyértelműen megmutatta, hogy a lakók a térség közlekedésfejlesztését tartják legfontosabb kérdésnek. 

Emlékeztetett: a közlekedés javítását segítik a kormány intézkedései is, így a 10-es és a 11-es főút rekonstrukciója, a Budapest–Esztergom vasútvonalon munkába álló emeletes motorvonatok, az elkerülő utak észszerű kialakítása és használata, valamint az M0-s hiányzó szakaszainak megépítése.

Hozzátette: a HÉV-végállomásnál leégett, a lakók számára kulcsfontosságú élelmiszeráruház mihamarabbi pótlása elégedhetetlen, és ebben minden segítséget megadnak a városnak.

Borítókép: Vitézy Dávid (Fotó: Mohai Balázs)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.