Szekeres Éva pedagógus és testvére azért jelentkeztek a kurzusra, mert érdeklődnek a gyerekvédelem iránt, és úgy gondolták, hogy hasznos ismeretekre tehetnek szert az online tanfolyam során. Ugyanakkor volt bennük félelem, hogy esetleg burkolt genderérzékenyítéssel és a gyermekvédelmi törvény kijátszásával fognak szembesülni – és ez végül így is lett.
Gondosan csomagolt propaganda
A tényfeltáró cikksorozat szerzője Csete Beáta műsorvezetőnek elmondta, a kurzus valódi célja az lehet, hogy az általa érzékenyített szülők és pedagógusok majd saját maguk fogják továbbadni a gyerekeknek a tanultakat, ezáltal megkerülve a törvényi korlátozásokat. Szekeres a műsorvezető kérdésére válaszolva kijelentette,
míg az LMBTQ-kérdés egyáltalán nem való az iskolába, addig a gyermekvédelem igen, és a kurzus egyes részei kiválóan használhatóak mind egy szülő, mind egy pedagógus számára.
A képzést vezető oktatóról elmondta, egy korábbi interjúban azt állította, hogy a kormány a törvénnyel aktívan veszélyezteti a gyermeket, ám Szekeres Éva szerint az ilyen típusú szexuális edukációval érzékenyített szülők és pedagógusok jelentik a valódi veszélyt – olvasható a Vdtablog.hu cikkében.
Valódi gyermekvédelem
Szekeres Éva szerint bár nehéz súlyozni, de a kurzus anyaga véleménye szerint nagyjából egyharmad részben jó és hasznos, azonban, mivel abszolút erős a motiváció a genderérzékenyítésre (amelyet ravasz módon kevertek a valóban hasznos tartalmakkal), a maradék kétharmad teljesen elfogadhatatlan.
Kiemelte, a kurzus tananyagát a gender studies politikával átitatott „tudományága” alapján állították össze, ahol a normális szexuális orientációt, avagy a heteroszexualitást csak egynek veszik a számtalan más irányultság mellett, így sokkal nagyobb a hangsúly az LMBTQ-érzékenyítésen, mint a hasznos és pozitív gondolatokon – olvasható a Vdtablog.hu oldalon.
„Tudományos tények”
A tényfeltáró cikksorozat szerzője szerint az általa hasznosnak vélt tananyagrész mögött releváns és értékelhető szakirodalom állt, kutatásokkal volt alátámasztva. Az LMBTQ-propagandával foglalkodó részek azonban mellőztek minden szakmaiságot, áltudományosak és félrevezetők voltak. Példaként kiemelte, hogy