A gyorshajtók ellen hirdetett programot Karácsony

A főpolgármester Facebook-posztjában reagált a rendőrség múlt heti, óbudai sebességmérési akciójára, ám a dugók megszüntetéséről nem beszélt.

2022. 04. 22. 7:28
KARÁCSONY Gergely
Budapest, 2022. április 13. Karácsony Gergely fõpolgármester felszólal a Fõvárosi Közgyûlés rendkívüli ülésén a Városházán 2022. április 13-án. MTI/Illyés Tibor Fotó: Illyés Tibor Forrás: MTI
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hiába szaporodnak a dugók a fővárosban, Karácsony Gergely mégis a gyorshajtókkal foglalkozik. A főpolgármester Facebook-posztjában reagált a rendőrség múlt heti, óbudai sebességmérési akciójára.

– Minden második percben egy gyorshajtó – ez volt a mérlege a rendőrség sebességmérési akciójának – emelte ki Karácsony Gergely. Mint írta: az akció két helyszínén összesen 153 gyorshajtót csíptek el, a sofőrök bírságra számíthatnak. A felmérés eredménye azt bizonyította, hogy rengeteg gyorshajtó sofőr közlekedik a harmadik kerületben. Közölte, hogy az elmúlt években átlagosan napi egy ember vesztette életét közúti balesetben. Majd kijelentette: 

A célunk az, hogy 2030-ig ez a szám felére, 2050-ig pedig egyenesen a nullára csökkenjen. Ennek eléréséért a fővárosi önkormányzat átfogó közlekedésbiztonsági stratégiát készít, amit várhatóan idén nyáron társadalmi vitára bocsájtanak.

Ugyanakkor arról egyelőre nincs konkrét információ, hogy a fővárosban tapasztalható dugókat hogyan kezelné a városvezetés. Karácsony Gergely már a választási kampányában is arról beszélt, hogy csökkenteni kell az autóforgalmat és az alternatív közlekedési módokat kell támogatni Budapesten. Korábban egy vlogger műsorában az elviselhetetlen dugókkal kapcsolatos kérdésre, miszerint egy óra a Nyugatitól a Blaháig eljutni, azt válaszolta: „Szállj föl a villamosra, és ott vagy 3 perc.” Karácsony Gergely korábban többször hangoztatta, hogy a dugókról egyébként is az autósok tehetnek, és inkább szálljanak ki járműveikből.

Mint beszámoltunk róla korábban, több intézkedésével is az autósokat sújtja: ilyen például az, hogy egyik napról a másikra megjelentek a biciklisávok 2020 tavaszán, az egyébként is forgalmas Nagykörúton elvett egy sávot az autósoktól, illetve csökkentette a járdák szélességét. A különböző felújítások ütemezése sem tett jót forgalomnak, állandósultak a közlekedési fennakadások.

A főpolgármester korábban elmondta: pontosan tudja, hogy mi vár a járványügyi helyzetből épp kikecmergő, fellélegezni vágyó városra. Mint fogalmazott: „Tudom, hogy a város fejlesztése, a Blaha megújítása mellett a Lánchíd felújítása és a rakpart átalakítása átmenetileg kényelmetlenséget is okoz sokaknak, tőlük csak megértést és türelmet tudok kérni, igyekszünk a lehetőségekhez mérten enyhíteni a kellemetlenségeket.” Viszont az állandósuló dugók egyik következménye lehet, hogy több, erősen egészségkárosító anyag kerül a levegőbe és nő a koncentrációjuk Budapesten az elmúlt évekhez viszonyítva, s ez a káros tendencia a forgalom természetellenes lelassításával fokozódhat.

Borítókép: Karácsony Gergely (Fotó: MTI/Illyés Tibor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.