Az online kutatás szerint, amelybe ezer embert vontak be a 18–65 éves magyar lakosságot reprezentáló módon a fogyasztók 28 százaléka fehér, 22 százaléka barna kenyeret fogyaszt általában, teljes kiőrlésűt 12 százalékuk, magvas és a rozskenyeret hat, illetve öt százalék vásárol. A megkérdezettek hat százaléka külön figyel rá, hogy kovászos kenyeret vegyen.
A fogyasztói szokásokat vizsgáló felmérésben megállapították, hogy
bár a pandémia alatt sokan kaptak kedvet az otthoni kenyérsütéshez, a válaszadók 65 százaléka még mindig boltból veszi a kenyeret, és akik házi kenyeret készítenek (31 százalék), azok is inkább csak alkalmanként teszik azt.
Hozzátették, hogy
a megkérdezettek csaknem egynegyede mindig ugyanazt a megszokott kenyeret vásárolja, minden második pedig csak alkalmanként tér el a szokásos választásától.