Tízből hat magyar naponta vásárol kenyeret egy felmérés szerint

Tízből hat magyar naponta vásárol kenyeret, egy átlagos háztartás 1,6 kilogramm kenyeret fogyaszt hetente – közölte a JÓkenyér szerdán az MTI-vel a megbízásából készült kutatás alapján.

Forrás: MTI2022. 05. 18. 15:21
Budapest, 2021. augusztus 20. Frissen sült Szent István-kenyér a Magyar Ízek Utcája rendezvényen a Várkert Bazárnál 2021. augusztus 20-án. Az augusztus 20-i Szent István Nap rendezvénysorozatához kapcsolódó eseményen élelmiszerkészítõk és -elõállítók, cukrászok, pékek, vendéglátósok várják az érdeklõdõket a Lánchídtól a Döbrentei térig. MTI/Máthé Zoltán Fotó: Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az online kutatás szerint, amelybe ezer embert vontak be a 18–65 éves magyar lakosságot reprezentáló módon a fogyasztók 28 százaléka fehér, 22 százaléka barna kenyeret fogyaszt általában, teljes kiőrlésűt 12 százalékuk, magvas és a rozskenyeret hat, illetve öt százalék vásárol. A megkérdezettek hat százaléka külön figyel rá, hogy kovászos kenyeret vegyen.

A fogyasztói szokásokat vizsgáló felmérésben megállapították, hogy

bár a pandémia alatt sokan kaptak kedvet az otthoni kenyérsütéshez, a válaszadók 65 százaléka még mindig boltból veszi a kenyeret, és akik házi kenyeret készítenek (31 százalék), azok is inkább csak alkalmanként teszik azt.

Hozzátették, hogy 

a megkérdezettek csaknem egynegyede mindig ugyanazt a megszokott kenyeret vásárolja, minden második pedig csak alkalmanként tér el a szokásos választásától.

Arra is kitértek, hogy teljes kiőrlésű kenyeret csak a lakosság 12 százaléka fogyaszt rendszeresen, miközben a válaszadók több mint felének ez utóbbi jelenti az egészséges kenyeret. Ide sorolják még a rozsból készült és a magvas, valamint kovászos és az adalékmentes kenyereket. A válaszadók 67 százaléka tartja egészségesebbnek az adalékmentes kenyereket.

A felmérésből az is kiderült, hogy az emberek kenyérválasztását életkoruk és társadalmi helyzetük is befolyásolja: például 

minél fiatalabb valaki, annál nagyobb eséllyel vásárol leggyakrabban rozskenyeret. 

A magasabb végzettségűekre jellemzőbb, hogy teljes kiőrlésű vagy kovászos kenyeret vesznek, a fehér kenyér népszerűsége pedig fordítottan arányos a település nagyságával. Utóbbiról az is elmondható, hogy Közép-Magyarországon a legkevésbé, míg Kelet-Magyarországon a legkelendőbb típus.

A 27 éve családi vállalkozásként indult JÓkenyér már 170 munkavállalót foglalkoztat és 18 saját, valamint franchise üzleten, partnerboltokon és országos élelmiszerláncokon keresztül látja el kovászos, adalékmentes, friss pékáruval a lakosságot.

Borítókép: Frissen sült Szent István-kenyér a Magyar ízek utcája rendezvényen a Várkert Bazárnál 2021. augusztus 20-án (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.