– Ki az az épeszű ember, aki a nyári kánikulában a forró aszfalton hűsölne egy zöld, fás park helyett?! – tette fel a kérdést érdeklődésünkre Wintermantel Zsolt, a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője, ugyanis nem sokan voltak kíváncsiak Karácsony Gergely „pihenőparkjára”, amelyet a városvezetés a Lánchíd felújítása miatt lezárt budai rakparton alakított ki.
Wintermantel Zsolt kifejtette: a Lánchíd építkezési területéhez közel kialakítani egy pihenőparkot már a legelején „teljesen agyament elképzelés” volt. Hiszen egy építkezés porral, zajjal jár, és a rakpart azon szakaszán nincs semmi, ami árnyékot adna a kánikulában. Szerinte az elmúlt hetek bizonyították, hogy teljes a kudarc, a budapestiek ugyanis inkább a Liget-projekt részeként szépülő Városligeti-tóhoz, az Orczy-kertbe, a Naplás-tóhoz vagy Budán a Széllkapu parkba mentek szabadidejükben.
– Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy ezek mindegyikét a kormány újította fel Budapesten. Szóval nekem nincs kétségem afelől, hogy a meddő rakpartlezárások helyett ki az, aki komolyan gondolja, hogy Budapest élhető és zöld nagyváros legyen
– tette hozzá a frakcióvezető.
A főpolgármester korábban többször beszélt már a pihenőparkról, az általa kedvelt közösségimédia-felületein is hangoztatta annak megépülését. Wintermantel Zsolt erre úgy reagált, hogy az építkezés kellős közepén kialakítani egy pihenőparkot nem más, mint egy újabb PR-trükk a főpolgármester részéről.
– A kérdés már csak az, hogy a használhatatlan pihenőpark vajon hány millió forintjába került a budapestieknek. Hiszen csak a növények beszerzése, szállítása, gondozása is erőforrásokat igényel. Úgy vélte, felesleges PR-fogások helyett lehetne a főváros pénzét fontosabb fejlesztésekre költeni, és a közműholding számára is lenne sürgetőbb feladat, mint a pihenőpark berendezése és karbantartása
– nyilatkozta a politikus. Két hónapja beszámoltunk arról, hogy megbénult Budapest közlekedése, miután lezárták a budai alsó rakpartot a Döbrentei tér és a Halász utca között a Lánchíd felújítása miatt: a szokásos menetidő legalább a kétszeresére nőtt, a reggeli csúcsban több kilométeres összefüggő kocsisorok kígyóztak a budai utcákon, kerülőutakon.
Készül az 5-ös metró
Véglegessé vált a H5-ös, H6-os és H7-es HÉV-ek nyomvonala, a kormány felgyorsítja az 5-ös metró fejlesztését – emelte ki a Fidesz–KDNP budapesti frakciója a közösségi oldalán. Mint írják: ez a Magyar Közlönyben megjelent kormányrendeletekkel véglegessé vált. A H5-ös HÉV Budapest II. és III. kerületét, Budakalászt, Pomázt és Szentendrét érinti, a H6-os HÉV Szigetszentmiklós-Gyártelep–Ráckeve vonalon Szigethalmot, Tökölt, Szigetcsépet, Szigetújfalut, Szigetszentmártont és Ráckevét érinti, a H7-es HÉV nyomvonala Csepel kerületét érinti. A Fidesz–KDNP budapesti frakciója hangsúlyozta azt is, hogy a beruházást nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek nyilvánították, a megállapított területsávok két évig védettséget élveznek. „Fontos lépés ez a Budapest külső kerületeiben és az agglomerációban élőknek. A főváros baloldali vezetésével szemben a kormány valóban a Budapesten és környékén élőkért dolgozik, cselekszik” – írta a frakció a bejegyzésben.
Borítókép: illusztráció (Fotó: Havran Zoltán)