Abszurd intézkedést leplezett le a Fidesz–KDNP Miskolcon

A baloldali vezetés rollerrel és biciklikkel javítana a tömegközlekedés gondokon a városban.

2022. 09. 06. 13:32
Bajusz Gábor és Hollósy András, Miskolc Forrás: Fidesz, Miskolc
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A miskolci tömegközlekedésben bekövetkezett az, amire senki nem mert gondolni. A városban járatsűrítések helyett elektromos rollerekkel és biciklikkel akarják javítani a káoszos tömegközlekedést

– jelentette ki kedd délutáni sajtótájékoztatón a Fidesz–KDNP helyi frakciószóvivője. Hollósy András felháborodott azon, hogy a városvezetés szerint a kétkerekű eszközöket a buszok és villamosok helyett is lehet majd használni. A politikus kiemelte: a közgyűlési határozatban ugyanis a városi közlekedés alternatívájaként szeretnék kínálni ezt a lehetőséget a miskolciaknak. – Az elképzelés alapvetően jó is lehetne, ha éppen csak turisztikai célokat szolgálna, de nem hisszük, hogy szakadó esőben, fagyban és hóban ez lenne a közlekedési alternatíva a busszal és villamossal szemben. Egyáltalán nem életszerű az, hogy idős, beteg emberek így közlekednének az orvosi rendelőbe vagy a gyógyszertárba, vagy családanyák az óvodába és a bölcsődébe – fogalmazott Hollósy András.

A Fidesz városi alelnöke és önkormányzati képviselője úgy tudja, hogy a jelenlegi kerékpáros infrastruktúrára akarják ráépíteni az e-roller hálózatot. Bajusz Gábor szerint ez azért problémás, mert a mostani kerékpárutak is sok esetben balesetveszélyes gócpontokon át haladnak a városban, és az e-rollerek szabályozása sem tisztázott még.

– Turisztikai célzattal elfogadható lenne a rollerek megjelenése, de addig, ameddig például Miskolctapolcán veszélyes gödrök és mély kátyúk tátonganak, vagy ameddig a mögöttünk látható buszmegállóban továbbra is balesetveszélyes a térburkolat, nem tartjuk biztonságosnak és életszerűnek közlekedési alternatívaként – mutatott rá Bajusz Gábor.

Hollósy András kiemelte: azt kérték és kérik a városvezetéstől, hogy állítsa vissza a 2019. október előtti közlekedési állapotokat Miskolcon, mert akkor még gyakran és időben jártak a buszok, illetve a villamosok, most pedig ritkán és akadozva. A közgyűlési indítványukat azonban leszavazták, és helyette a rolleres közlekedéssel álltak elő.

Az elmúlt három évben a miskolci tömegközlekedés országosan is hírhedtté vált a negyvenszázalékos járatritkítás, az óránként közlekedő és esetenként kimaradó buszjáratok, a bliccelők jeggyel történő jutalmazása, a menetrend gyakori változtatása, Magyarország legdrágább vonaljegyének és Közép-Európa legdrágább diákbérletének bevezetése, az akadozó wifi és légkondicionáló szolgáltatás és a zsúfolásig tömött járatok miatt

– hangsúlyozta Hollósy András. A politikus szerint a baloldali városvezetés megbukott, és alkalmatlan Miskolc és a városban élők képviseletére.

Borítókép: Bajusz Gábor (jobbra) és Hollósy András (Fotó: Fidesz, Miskolc)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.