Elvi hozzájárulását adta Belváros-Lipótváros önkormányzata, hogy a kétszeresen Európa legjobbjának választott Advent Bazilika esemény szervezői rendezzék meg az idei Vörösmarty téri karácsonyi vásárt.
A múlt héten megjelent sajtóhírek szerint felvetődött, hogy az idei ünnepi eseményt nem rendezik meg.
Az ügyről a Budapest Brand vezetője, Faix Csaba nyilatkozott, aki többek között úgy fogalmazott:
Idén a főváros nem rendez karácsonyi vásárt, mert már nincs elég idő a rendezvény előkészítésére.
A vásárt tavaly megszervező, fővárosi nonprofit cég korábban tárgyalásokat kezdett a Belvárossal, azonban a partneri egyeztetés végül nem vezetett sikerre, mivel a Budapest Brand csak két évre szóló együttműködés esetén tudta volna a vásár szervezését elvállalni.
Az V. kerületi vezetés a fenti kijelentésre reagálva kiemelte, hogy korábban a Budapest Branddel ugyan korrekt tárgyalások zajlottak az együttműködés érdekében, de a belvárosi önkormányzat a fővárosi cég által előre meghatározott kétéves elköteleződés helyett olyan megállapodást választott, amelynek időtartama – mint fogalmaznak – a kölcsönös elégedettségen alapszik.
Belváros-Lipótváros önkormányzata hangsúlyozta, hogy elkötelezettek a Vörösmarty tér színvonalas, gondos és mindenekelőtt a lakossági igényeket szolgáló üzemeltetése és az ezzel harmonizáló közterület-használat megvalósítása mellett, így a karácsonyi vásár megrendezése ügyében is ezeket a szempontokat tartják szem előtt. Hozzátették: a vásár szervezésében olyan partnerrel kívántak együttműködésre lépni, aki kellő szakmai tapasztalattal, helyismerettel rendelkezik, és a fenti elvek érvényesülése mellett tudja vállalni a vásár megvalósítását.
Érdemes kiemelni, hogy a Budapest Brand Facebook-oldalán, egy júniusi bejegyzésben Faix Csaba nyíltan kijelentette, hogy a vásárból származó bevételt nem a tér üzemeltetésére – zöldfelület-fenntartási és köztisztasági feladatainak ellátására – fordítják. Mint fogalmazott:
A Vörösmarty téri karácsony ugyanis elsősorban nem üzlet, hanem a város egyik legfontosabb téli (turisztikai) attrakciója. Amikor pedig mégis üzlet és nyereséget termel, azt a pénzt mi fővárosi kulturális programokra fordítjuk. Ebből finanszírozzuk többek között a Budapesti Tavaszi Fesztivált vagy a nemrég lezárult Budapest tuning pályázatot
– A Vörösmarty tér hasznosításából származó bevételeket az V. kerület – a korábbi fővárosi gyakorlattal ellentétben – száz százalékban a közterületek fenntartására kívánja fordítani
– emelte ki Belváros-Lipótváros önkormányzata a közleményében.