Hozzátette: ez azt jelenti, hogy az Andrássy és Király utca között élő terézvárosiak (a belső-erzsébetvárosiakhoz hasonlóan) lakossági várakozási engedély birtokában áthajthatnak ezeken a pontokon, rájuk nem vonatkoznak az itt elhelyezett behajtani tilos táblák.
A múlt hónapban Erzsébetváros DK-s polgármestere nyilatkozott arról, hogy jelentősen korlátozni fogják az átmenő forgalmat a nem kerületi lakosok számára a VII. kerületben.
Niedermüller Péter kiemelte: január másodikától két fontos változásra lehet számítani, amelyek szerint az átmenő forgalom még inkább csökkenni fog, és úgynevezett áthajtási pontokat alakítanak ki, ahol a parkolási engedéllyel rendelkező helyi lakosok közlekedhetnek. Szerinte mindebből az fog következni, hogy tovább csökken majd az autósforgalom, miközben a kerületi lakosoknak több parkolási lehetőségük lesz. Lapunk úgy tudja, hogy a környékbeli üzletek tulajdonosai nem örülnek az új forgalmi rendszernek: többen közülük azt tapasztalták, hogy mivel az autósok nem tudnak megállni, parkolni ezeken a területeken, a boltoknak visszaesett a forgalma.
A budapesti Fidesz így reagált a közösségi oldalán:
Ember legyen a talpán, aki kiigazodik a dollárbaloldal politikusainak, Niedermüller Péter és Soproni Tamás erzsébetvárosi–terézvárosi térképén.
Hozzátették: „Ismét egy autóskínzás Karácsony Gergely fővárosában.”
Korábban a frakció a közösségi oldalán úgy fogalmazott: Budapest egyébként is siralmas légszennyezettségi állapotát csak fokozni fogja, ha a kerülőre kényszerülő autók dupla távon araszolnak majd az idegtépő dugókban. Mint írták akkor: „Ennyit a zöldpolitikáról és a városlakók egészségéről.”
Az autósok kiszorítását egyébként két évvel ezelőtt kezdte meg Karácsony Gergely főpolgármester. Mint ismert, a Nagykörúton egyeztetés nélkül balesetveszélyes, ritkán kihasznált kerékpársávokat festettek fel, ami a pesti alsó rakpart lezárásával, valamint a Lánchíd és a Blaha Lujza tér elhúzódó felújításával együtt jelentősen megnehezítette a fővárosban a közlekedést. Emlékezetes, a főpolgármester úgy reagált az ezzel kapcsolatban őt ért kritikákra: „Hát szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog!”
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Nagy Zoltán)