„Korábban a sajtóból értesültünk a Lánchíddal kapcsolatos fővárosi tervekről”

Kovács Kázmér szerint jelenleg a Margit hídon és az Erzsébet hídon nehezebb az átkelés.

2023. 02. 12. 7:20
20221217 budapest karacsony gergely atadja a forgalomnak a lanchidat havran zoltan magyar nemzet Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Ha kitiltjuk az autókat a Lánchídról, lehet hogy az adott helyen gyorsítjuk a forgalmat,  azonban arról nincs szó, hogy a Margit hídon vagy az Erzsébet hídon mennyivel hamarabb alakulnak ki a dugók, reggel vagy délután– nyilatkozta lapunknak Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke. Szerinte átpolitizálódott a Lánchíd felújítása körüli vita, holott ez részint logikai úton, részint szakemberek tanulmányaiból levonható következtetésekkel kezelhető kérdés. Mint ismert, december közepén a főváros olyan feltételekkel nyitotta meg a Lánchidat, amelyekkel nem teljesíti a kormánnyal kötött megállapodást: A BKK járatai, a taxik, a kerékpárral, a motorkerékpárral és a segédmotoros kerékpárral közlekedők használhatják a hidat. Egyelőre az autósok és a gyalogosok nem térhetnek vissza a Lánchídra.

Kovács Kázmér lapunknak kiemelte: a főváros soha nem vonta kétségbe azt, hogy a Lánchíd lezárása harmincezer kilométer napi többletgépkocsiutat eredményez a Budapesten. – Milyen logika kell ahhoz, amely elfogadja azt, miszerint ez a többlet nem fog hátrányt okozni a fővárosnak károsanyag-kibocsátás szempontjából? – tette fel a kérdést Kovács Kázmér. Mint fogalmazott,  

nincs másról szó, mint hogy a különböző kampányígéreteknek rossz irányú beváltására törekszik a főváros, ahelyett, hogy alternatív megoldásokat keresne.

A Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke lapunk kérdésére elmondta azt is, hogy korábban a sajtóból értesültek a Lánchíddal kapcsolatos fővárosi tervekről, és bár akkor szóba hozták, hogy azok nem jók, a városvezetéstől nem kaptak érdemleges választ. Úgy véli: az emberek nem kapják meg a megfelelő tájékoztatást ebben az ügyben, ugyanis lehet, hogy a Lánchídon most kényelmesebb a haladás, de a másik, korábban említett két hídon nehezebb az átkelés. Hozzátette: megoldás lehet egy gyalogoshíd megépítése vagy az, hogy a csúcsforgalmon kívüli időszakban használják az autók a Lánchidat, továbbá lehetséges alternatíva a kerékpárosok támogatására egy kerékpárút kiépítése az Erzsébet híd egyik járdáján. 

 

A Lánchíd felújításával kapcsolatban érdemes kiemelni, hogy a fővárosi önkormányzat korábban megállapodott a kormánnyal: a hatmilliárdos támogatás feltétele, hogy a gépjárműforgalom teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18 hónapot. Láng Zsolt, a Közép-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztosa akkor a Világgazdaságnak megerősítette: azáltal, hogy a fővárosi önkormányzat olyan feltételekkel kívánja megnyitni a Lánchidat, hogy sem a gyalogosforgalom, sem a gépjárműforgalom nem használhatja, nem teljesíti a kormányhatározatban foglaltakat.

A hídról tavaly júniusban tiltották ki az autósokat, akkor még azt ígérték, 2022 decemberében visszatérhetnek rá. Sőt, amikor idén októberben visszahelyezték a kőoroszlánokat, a sajtóeseményen szintén elhangzott, hogy a vállalt határidőre, december közepére vissza fogják tudni engedni a gépjárműforgalmat a hídra. A Lánchíd felújítása egyébként 2021 márciusában kezdődött el, és ha a főváros vezetése nem dobja vissza a még Tarlós István korábbi főpolgármester idején kiírt eljárást, mintegy ötmilliárd forintot spórolhatott volna. 

 

Borítókép: Karácsony Gergely a Lánchíd átadásán (Fotó: Havran Zoltán/Magyar Nemzet)

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.