– A népligeti felüljárót valójában nem éri meg felújítani, nem is igazán lehet. Egy ideig még ellétezhetne kétszer egy sávosként, mert a két szélső sáv alatti szerkezet menthetetlen, de utána mindenképpen bontani kell az egészet, mert bizony a tartóoszlopok is megrogyhatnak – írta közösségi oldalán ma a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE).
Karácsonyék csak az időt húzzák?
Szerintük mivel a bontás költsége horribilis, ezért
a főváros vezetése azt a mókát találta ki, hogy húzza az időt és vizsgálódik.
Ezt a vizsgálati munkát tájékoztatásuk szerint nettó 185 millió forintért végzi egy haveri vállalkozó, aki egy év múlva majd megmondja, amit úgyis tudunk, de addig is telik az idő, majd a következő városvezetés foglalkozik a kérdéssel, a vállalkozó meg „etetve van".
– Ha kell, akkor van pénz… Ez amúgy mindent el is mond a hozzáállásról, amely így felveti a hűtlen kezelés gyanúját – kommentálta a Karácsony Gergely vezette főváros tevékenységét a VEKE.
Az egyesület szerint egyértelmű a megoldás, el kell bontani a felüljárót. – A csomópont átépítésével egyidejűleg komoly mennyiségű P+R hozható létre, az Üllői út teljes hosszában pedig kétoldali, irányhelyes, szintben eltolt kerékpársáv létesíthető. Nem sárga csík, rendes, biztonságos kerékpársáv. Egy igazi városvezetés ezt tenné – kritizálta tovább Karácsonyékat a VEKE.
Borítókép: Forgalomelterelés sávelhúzással a népligeti felüljárón 2023. március 4-én. A híd forgalmát az állapotfelméréséhez kapcsolódó munkák miatt korlátozzák. (Fotó: MTI/Illyés Tibor)