Rendezvényhajóként lehet kibérelni a BKV azon hajóit, amelyek három éve nem közlekednek menetrend szerint a Dunán, és egyébként a Carl Lutz rakparton horgonyoznak „Osztálykirándulásokra, családi és céges eseményekre, valamint különböző rendezvényekre folyamatosan bérlik flottánk egyes tagjait. A tavalyi évben az ezekből származó bevételünk nagyságrendileg pár tízmillió forint volt. Az idén a tavalyinál nagyobb érdeklődést tapasztalunk ezen a téren” – írta a Magyar Nemzet kérdésére a BKV.
A fővárosi cégtől azt is megtudtuk: a hajók a megfelelő karbantartásnak és a korábbi időszak korszerűsítéseinek köszönhetően alapvetően jó állapotban vannak. Jelenleg azokat a legszükségesebb karbantartásokat és javításokat végzik el, amelyek az állagmegőrzéshez, illetve a hatósági előírások teljesítéséhez elengedhetetlenek.
„A hajók tárolása és őrzése havi közel másfél milliós költséget, míg a hajók karbantartásai, javításai és hatósági előírásoknak való megfelelése havonta változó, átlagosan két-három millió forint költséget jelent a társaságunknak” – közölte a BKV. Vagyis a járművek akkor is évente ötvenmillió forintba kerülnek a közlekedési vállalatnak, ha meg sem mozdulnak. Érdeklődésünkre a BKV azt is tudatta: a hajókat nem tervezik értékesíteni.
A menetrend szerinti BKV-hajókat még 2012-ben, Tarlós István főpolgármestersége alatt indították el, majd folyamatosan bővítették a hálózatot. Budapest-bérlettel a hajókat hétköznapokon bárki térítésmentesen használhatta, egészen 2020-ig, amikor Karácsony Gergelyék spórolásra hivatkozva megszüntették ezt a lehetőséget.