– Milliók kísérték figyelemmel Ferenc pápa apostoli útját, illetve az ahhoz kapcsolódó műsorfolyamot a közmédiában. Hányan dolgoztak azon, hogy minden gördülékenyen menjen?
– A közmédia számára az idei év legfontosabb eseménye, történelmi feladat volt Ferenc pápa apostoli útja: a látogatás nyilvános programjairól valamennyi televízió- és rádiócsatornánkon és internetes platformjainkon is beszámoltunk. Három napig Budapestre figyelt a keresztény világ – annak érdekében, hogy megfeleljünk a kihívásnak, hónapokkal ezelőtt elkezdődött a felkészülés. A 15 fős Vallási Főszerkesztőség mellett – amely a legkisebb az MTVA-n belül – az M1, az M5, a Duna csatorna munkatársai, a Kossuth rádió és az online szerkesztők, de még az M4 Sport munkatársai is egy emberként álltak a feladat elé, összezárt a közmédia. Ha pedig a külsős közreműködőket is hozzávesszük, akkor
több százan dolgoztak azon, hogy a ráhangolódás időszaka, illetve a pápalátogatás három napja is jól sikerüljön.
– Hogyan készültek a szentatya budapesti látogatására? Milyen műsorokkal próbáltak rávilágítani az apostoli út jelentőségére?
– Ismeretterjesztő műsorokkal, játék- és dokumentumfilmekkel, beszélgetésekkel, interjúkkal szerettük volna a nézőket, hallgatókat ráhangolni a szentatya látogatására, és ez elkezdődött már a húsvéti nagyhéten. A műsorok célja az volt, hogy minél többet tudjunk meg a keresztény gondolatiságról, lelkiségről, Ferenc pápa hitvallásáról, minél részletesebben ismerjük meg a budapesti programjainak fő helyszíneit. 15 részes filmben bemutattuk Magyarország és a Vatikán ezeréves kapcsolatát is. Ezeket a műsorokat a közmédia valamennyi csatornáján – elsősorban a nemzeti főadókon – sugároztuk. A programkínálat összeállításakor a közmédia figyelmet fordított azokra is, akik nem vallásos elköteleződés miatt, hanem pusztán kíváncsiságból követték az eseményeket.
– Hogyan zajlott a három napon át tartó programsorozat közvetítése?
– Onnantól kezdve, hogy Ferenc pápa repülőgépe a magyar légtérbe került, odáig, amíg vasárnap este elhagyta Magyarországot, minden nyilvános helyszínen ott voltunk. A közmédia munkatársai tíz élő helyszínről, a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérről, a Sándor-palotából, a Szent György térről, a karmelita kolostorból, a Szent István-bazilikából, a Vakok Boldog Batthyány–Strattmann László Otthonából, a Rózsák terén álló Árpád-házi Szent Erzsébet- és az Istenszülő oltalma görögkatolikus templomból, a Papp László Budapest Sportarénából, a Kossuth Lajos térről, valamint a Pázmány Péter Katolikus Egyetemről tudósítottak.
A Duna csatorna 17 órát, a Kossuth rádió 18 órát, az M1 20 órát, plusz az éjszakai ismétlésben 11 órát foglalkozott Ferenc pápa budapesti látogatásával, a Bizony, Isten! YouTube-csatorna pedig szintén 19 órát szentelt az eseményeknek. A két és fél napig tartó programsorozatot száz kamera közvetítette.