– A jelenleg rendelkezésre álló információk szerint biztosítani tudjuk a szükséges mértékű vízeresztést ahhoz, hogy a Sió csatorna hajózhatóvá váljon, és az új hajók eljuthassanak a rendeltetési helyükre, a Balatonra – mondta Siklós Gabriella.
– Erre a Magyar Turisztikai Ügynökségtől kapott megbízást az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) – tette hozzá szóvivő.
Beszámolt arról is, hogy a közelmúltban helyszíni bejárást tartottak az érintett szervezetek képviselőivel a Sió csatorna aktuális állapotának megismerésére, hiszen az elvégzett mederrendezési munkák óta megváltozott a környezet. Számos hajózási akadályt találtak, ezek eltávolításán még munkálkodnak a vállalkozók.
Az OVF korábbi közleménye szerint június tizenharmadikán megkezdték az óvatos vízeresztést a Balatonból a Sió-zsilipen keresztül, mivel a tó vízállása elérte, sőt valamivel meg is haladta a szabályozási szintet. A vízeresztés mértéke jelenleg percenként egy köbméter, és ekörül marad a héten, a továbbiakról még nincsenek információk – közölte a szóvivő.
Hajók – köztük a Balatoni Hajózási Zrt. 5,7 milliárd forintból elkészült két új kompja és két új katamaránja – régóta várakoznak a szükséges vízeresztésre, hogy eljussanak a Balatonra a Sión keresztül. Az alacsony vízállás két éve nem tette lehetővé a zsilipnyitást.
A Sió csatorna a Balaton vízszintszabályozását biztosítja, összeköttetést teremt a Balaton és a Duna között. A siófoki kikötőtől indul és mintegy százhúsz kilométer után jut el a Dunához Szekszárdtól északra, a Gemenci erdőnél.