Augusztus eleje óta folytatódik a 136. számú, Szeged-rendező–Röszke országhatár vasútvonal felújítása – írja a Délmagyarország. A Csongrád-Csanád vármegyei hírportál felidézi, miszerint a vasútvonal felújítása 2021 októbere óta zajlik. A korszerűsítés után újra indulna a személyforgalom, a mostani 60 helyett pedig 80–120 kilométeres óránkénti sebességgel is haladhatnának a vonatok.
Idén június 30-tól azonban – műszaki és technikai problémákra hivatkozva – a kivitelező V–Híd Építő Zrt. határozatlan időre felfüggesztette a vasútvonal felújítási munkálatait. Az alvállalkozókat a levélben arra utasították, hogy július 3-án 24 óráig tegyék meg a szükséges állagmegóvó, vagyonvédelmi, valamint balesetvédelmi és biztonságtechnikai intézkedéseket. Ezt követően teljesen levonultak a munkaterületről.
Most azonban újra megkezdődtek a munkálatok, Röszkén már el is készült a perontető. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tájékoztatása szerint ősszel pedig
a személyforgalom is megindul az új Szeged–Szabadka-vasútvonalon, amelyre várhatóan október 23-án kerül sor.
Mint írta, a cél az, hogy Európa egyik legforgalmasabb határátkelőhelye, Röszke és Horgos között egyúttal Európa legmodernebb és legkulturáltabb közúti átkelőhelye is legyen. A személyforgalom egy-egy magyar és szerb államvasúti Uzsgyival (a MÁV által használt kétrészes dízelmotorvonat, más néven ikermotorkocsi) indul majd, addig a vonatforgalom napi hat nemzetközi tehervonatra korlátozódik.