Karácsony eddigi öt legnagyobb baklövése

Úgy tűnik, a főpolgármester sorra hozza az olyan intézkedéseket, amelyekkel keresztbe tehet a fővárosi közlekedésnek: logikátlan útlezárások, biciklisáv a Nagykörúton, de ilyen volt a parkolási zónák átszervezése is. Emellett Budapesten 2019 óta egyre gyakoribb, hogy az utcákat elárasztja a szemét.

Magyar Nemzet
2023. 08. 11. 10:33
null
Fotó: Origo/Csudai Sándor
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Karácsony Gergely eddigi főpolgármesteri ideje alatt nem telt el úgy év, hogy ne lettek volna nagyobb botrányok egy-egy intézkedése körül. Az alábbiakban összeszedtünk párat ezek közül.

Karácsony öt legnagyobb baklövése. Fotó: Havran Zoltán

„Gerikarók”

A főpolgármester kabinetfőnöke méltatlan megjegyzést tett, amit visszautasítok – nyilatkozta pár napja Győrfi Pál a Mandinernek azzal kapcsolatban, hogy Balogh Samu nemrég kijelentette: az OMSZ szóvivője politikai kampányt folytat, amikor az Üllői út mentén kialakított biciklisávokat kritizálja, mert azok megnehezítik a mentők munkáját.

Többeknél kiverte a biztosítékot ugyanis az, hogy az Üllői úton júliusban kialakított biciklisávok nagy dugókat okoznak, egyúttal meglehetősen balesetveszélyesek. Emellett kihasználatlan is a három és fél méter széles biciklisáv. Ráadásul a sávot majdnem több motoros használja, mint biciklis, ami egyébként tilos és szintén veszélyes. 

„Le kell szögezni: fontosnak tartjuk a kerékpáros balesetek megelőzését, a kerékpárosok biztonságának elősegítését, de az, amit a főváros kitalált, nem feltétlenül jó megoldás” – erősítette meg korábban kifejtett álláspontját az OMSZ szóvivője, egyébként először egy Facebook-bejegyzésében jelezték, hogy bár a mentők is támogatják a biztonságos kerékpározást a fővárosban, az újonnan kialakított biciklisávok viszont nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését.

 

Veszélyes bringasávok

Arra, hogy milyen veszélyesek a Karácsony Gergely regnálása első évében kialakított biciklisávok, már 2020-ban felhívta a figyelmet a Magyar Autóklub. Közleményükben akkor úgy fogalmaztak: véleményük szerint 

felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni a járványhelyzetet kihasználva ötletszerűen, valós társadalmi egyeztetés nélkül kialakított kerékpársávok jelentős részét. 

Álláspontjuk szerint ezek többsége káros, fokozza a balesetveszélyt, a károsanyag-kibocsátást és társadalmi feszültséget is kelthet. Nyomatékosították, hogy az élhető város modellje nem érhető el önmagában, a kerékpáros közlekedés autóforgalom hátrányára történő támogatásával. Mint írták, a biciklis közlekedés feltételezett ugrásszerű növekedése sem teremti meg önmagában az élhetőbb város modelljét.

 

Kukabotrányok

Több cikkben írtunk arról, hogy a felújítása után továbbra is áldatlan állapotok uralkodnak a Blaha Lujza téren, valamint az annak részeként átadott közvécében is: a vécének nevezett bódé – amelynek használatáért 250 forintot kell fizetni – falai mocskosak, az illemhely körül szerteszét papírdarabok, csipszeszacskó, cigarettacsikk és egyéb szemét hever, valamint kifogyott a vécépapír is. Visszatérő probléma továbbá, hogy a közvécé folyton elromlik, holott még egy éve sincs, hogy átadták.

Ismert, hogy a főpolgármester az illemhellyel is büszkén szelfizett, amit most ellep a szemét. Egyébként a teljes korszerűsítésen áteső, tavaly ősszel átadott Blaha Lujza téren rendre feltűnnek hajléktalanok, akik nem feltétlenül rendeltetéssze­rűen használják a közterületet.

Ismert az is, hogy Karácsony Gergely még 2021-ben leszereltetett 3000 köztéri kukát Budapesten, spórolásra hivatkozva: szinte már állandósuló látvány lett az utcákon, illetve a csordultig telt szemetesek körül a hulladék.

Később több baloldali politikus is elismerte, hogy ez hibás döntés volt a fővárosi önkormányzat részéről, sőt szépen csendben Karácsony Gergely is elismerte hibáját és gyorsan visszarakatott 150 kukát a főváros különböző pontjain. 

 

Sztrájk a szemétszállítóknál

Úgy látszott, hogy ezzel nem sok mindent oldott meg a főpolgármester, ugyanis tavaly az FKF Ecseri úti telephelyén sztrájkba kezdtek a szemétszállítók, a hulladék pedig villámsebesen elkezdte ellepni a köztereket. Három napig szüntették be a munkát az FKF dolgozói. Emlékezetes, hogy 

vezetőjük, Mártha Imre a velük való tárgyalásra egy drága luxusautóval és egy kétmillió forintos karórában érkezett, és egy egyszeri bruttó 200 ezer forintos juttatással akarta lekenyerezni a sztárjkoló kukásokat, 

amelyet a dolgozók nem fogadtak el.

 

Parkolás drágítása

Az már szinte közhely, hogy Karácsony Gergely a regnálása óta üldözi az autósokat: ennek egyik állomása, hogy 

szeptembertől 600 forintra növekedett a belső kerületekben az óránkénti parkolódíj, illetve este 10-ig tolódott ki a jegyváltás szükségessége. 

Ráadásul a belső kerületekben maximum 3 órára lehet csak letenni az autónkat. Emellett pedig összesen 10 százalékkal nőtt a fizetős zónák mérete. A zónahatárok szélesítésével ráadásul újabb külső utcákban kezdtek el feltorlódni az ingázók által használt autók.  

Borítókép: a Lánchíd legutóbbi átadásán Tüttő Kata főpolgármester-helyettes, V. Naszály Márta I. kerületi polgármester, Karácsony Gergely főpolgármester és Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes  (Fotó: Origo/Csudai Sándor)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.