Tavaly szeptembertől radikálisan megemelte a parkolási díjakat Budapesten a fővárosi önkormányzat. Ezzel párhuzamosan egységesen négy zónára osztották a fizetős részeket, és jócskán megnövelték ezek területét. Karácsony Gergelyék következetesen egységes parkolási rendszerről beszéltek, a díjak emelésének bejelentését annak idején a helyettesére bízta a főpolgármester. Négy hónappal az új rendszer bevezetése után úgy tűnik, hogy az átgondolatlan módosításnak Budapest külső kerületei isszák meg a levét.
Parkolási káosz Újbudán
A XI. kerület kijjebb eső utcáit például elárasztották a parkoló autók, amióta megnövelték a fizetős zónákat. Újbudán ezen felül egy belső szabályozásmódosítást is elfogadtak, amelynek keretei között a kerületiek parkolását is korlátozzák, sőt az engedélyek kiváltásának díját is megnövelték.
– Olyannyira nincs ez átgondolva, hogy más kerületek mellett Újbudán is több parkolási engedélyt adnak ki, mint amennyien laknak az adott területen
– kommentálta lapunknak az intézkedést Junghausz Rajmund (Fidesz–KDNP) önkormányzati képviselő. Az őrmezői egyéni választókerületben megválasztott politikus elmondta, hogy a körzetét teljesen kettévágta az új parkolási fizetős zóna, az ott lakók pedig hátrányos helyzetbe kerültek a kerületen belüli autózásban is.
Junghausz Rajmund szerint a fővárosi zónabővítés hozott változást a XI. kerületi utcai, de például a kelenföldi vasútállomásnál kialakított P+R parkolók tekintetében is. – Eddig is sok autó volt, de például az, hogy este tíz óráig fizetős a parkolás a belvárosban, arra fogja ösztönözni az embereket, hogy akár egy színházi előadás miatt is itt tegyék le az autójukat. Az albérletben lakók vagy újbudai családok is tárolják ezeken az ingázók számára létrehozott parkolóhelyeken az autóikat – magyarázta a képviselő.