Újabb óriásplakát-szerződést kötött a Momentum Mozgalom a Street Fluence Kft.-vel, amely – dacára az ellenzék által folyamatosan sulykolt szankciós inflációnak, elszabaduló áraknak, nehéz gazdasági helyzetnek – nem emelt árat az elmúlt évben.
A Momentum tehát ugyanazon a nyomott áron vett bérbe 195 óriásplakáthelyet, mint év elején.
A szerződésük szerint a Street Fluence Kft. szeptember 16–30-ig biztosít közel kétszáz plakáthelyet a Momentumnak országszerte, a bérleti díj pedig plakátonként mindössze nettó 46 800 forintba kerül a liberális pártnak, a teljes ár így nettó 10,2 millió forint. A cég ugyanis egy hónapra bruttó 99 ezer, nettó 78 ezer forintot kér egy óriásplakátért, a felületet fél hónapra a teljes ár hatvan százalékáért biztosítja.
A többi reklámfelületet bérbe adó cég ennek sokszorosát kéri, átlagosan nettó 350–450 ezer forintba kerül egy-egy óriásplakát-felület havi díja.
Mint arról lapunk már beszámolt, a Momentum Mozgalom kétszáz óriásplakátot helyezett ki országszerte. A részletekről a liberális párt nem volt túl bőbeszédű, korábbi érdeklődésünkre, hogy mindez mennyibe került a pártnak, annyit válaszoltak, „a törvényben előírtaknak megfelelően a szükséges dokumentumokat megküldtük a Kormányhivatalnak, amelyeket weboldalukon közzé fogunk tenni”.
A szerződés ugyanakkor megerősíti azt a feltételezést, hogy a párt korábban a magyar titkosszolgálat által feltárt amerikai milliárdokból folytathatott tiltott pártfinanszírozásnak és pénzmosásnak is minősülő óriásplakát-kampányt.
Az Action for Democracy nevű fedőszervtől a balliberális ellenzékhez köthető szervezetekhez és cégekhez érkezett több mint négymilliárd forintból ugyanis a Bajnai Gordon volt miniszterelnök és az egykori titkosszolgálati miniszteréhez köthető DatAdat-cégcsoporton keresztül a többi között a FelitunoMedia Kft. is kapott pénzt. Ennek a cégnek az ügyvezetője pedig nem más, mint Sárándy Rajmund, a 2021 őszén alapított Street Fluence Kft. ügyvezetője.
Azé a cégé, amelyik az év elején és most a Momentum óriásplakát-kampányát is szervezi, méghozzá a piaci ár töredékéért.
A Momentum 2022-es választási kampánykiadásairól közzétett beszámolója szerint egyébként a párt mintegy 99 millió forintot költött reklámtevékenységre, ám a Street Fluence Kft.-vel kötött év eleji szerződés csak részben esett a hivatalos kampányidőszakra.
Borítókép: A Momentum plakátkampánya (Fotó: Délmagyar/Török János)