Így lenne Debrecen a vidék fővárosa

Jelentős, több száz milliárd forint értékű kormányzati támogatásból fejlődhet Debrecen és térségének közlekedési infrastruktúrája a következő években – nyilatkozta Papp László polgármester a Hajdú-Bihar Vármegyei Hírportálnak.

2024. 01. 13. 11:44
Forrás: Fotó: Facebook/ Papp László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ahogy arról a Magyar Nemzet is beszámolt, az építési és közlekedési miniszter Debrecenben bejelentette, hogy a MÁV–Volán járatain mindenkinek díjmentes lesz a közösségi közlekedés 14 év alatt és 65 év felett, emellett minden bérlet megszűnik a vármegye- és országbérleten kívül. Lázár János tájékoztatott arról is, hogy bevezetik a napi kedvezményes jegyeket.

A tárcavezető a Papp László polgármesterrel tartott sajtótájékoztatóján reményét fejezte ki, hogy a vidéki Magyarország fővárosa Debrecen lesz ismét. Mint mondta, a városba érkező beruházások új kihívásokat hoznak a térségbe, amelyekre megoldást kell találni.

Debrecenben idén tizenkilenc közlekedésfejlesztési projekt indul húszmilliárd forint értékben, az Építési és Közlekedési Minisztériummal együttműködésben. A város polgármestere a Hajdú-Bihar Vármegyei Hírportálnak adott interjúban mindezekről részletesen beszámolt.

 

Debrecen infrastruktúrája megújul

A 19 projekt az önkormányzat által kért, a kormány által támogatott és az Építési és Közlekedési Minisztérium által koordinált beruházások, köztük öt olyan forgalmi csomóponttal, amelyek Debrecen közigazgatási határain belül épülnek és már a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési folyamat alatt állnak.

Elindult a keleti elkerülő nyomvonalának tervezése és a szükséges környezeti hatásvizsgálat elkészítése.

Ez a 22 kilométeres szakasz köti majd össze a város keleti oldalán a 4-es főutat a 47-es főúttal.

Készül a Homokkerti felüljáró átépítésének tanulmányterve, illetve a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzés előtt áll a Vágóhíd utcai felüljáró átépítése. Nagyon fontos még a 108-as vasútvonal és a Kishegyesi út kereszteződésének külön szintű csomóponttá alakítása, hiszen ez a vasútvonal szolgálja ki az északnyugati gazdasági övezetet, azon belül például a BMW-t –, illetve érinti a Határ úti ipari parkot is – emelte ki a polgármester.

 

Elektromos járművek, napelemparkok

A városnak az uniós támogatásokból is kijut, a közösségi közlekedést érinteni fogják az ebből fakadó lehetőségek, konkrétumokról viszont csak a támogatási szerződések aláírását követően lesznek információk.

Az elektromos alapú közlekedés fejlesztése abszolút napirenden van, új napelemparkok létesítését tervezik

annak érdekében, hogy egyre nagyobb mértékben lehessen átlépni a dízelüzemű járművekről a zéró emissziós elektromos járművek alkalmazásának területére hangsúlyozta Papp László.

A polgármester felhívta a figyelmet, hogy fontos feladatként áll a város előtt a repülőtér fejlesztése, valamint a városi úthálózat kapacitásának folyamatos növelése. Lesznek azonban – különösen a belváros esetében – a forgalom csökkentésére irányuló döntések is. A belváros körül kialakult a teljes körgyűrűrendszer, teljes a kiskörút és a nagykörút is, sőt, készülnek majd a nagy elkerülő utak a város keleti, külső oldalán is.

– Ezért fontosnak tartom a forgalom csillapítását a belváros közvetlen közelében: P+R parkolók kialakításában, a hatékony parkolási és közösségi közlekedési rendszerek összehangolásában gondolkodunk – emelte ki a városvezető.

 

Digitális városirányítási központ

Ez a fejlesztés részben a közlekedésre fókuszál majd, tehát a jelzőlámpák, a közlekedési útvonalakat figyelő kamerák adatait, információit gyűjtik majd össze és rendszerezik. Másrészt pedig a környezeti ellenőrző rendszer információi is befutnak majd az ott lévő szerverekre.

A forgalom megfigyelése, a kamerarendszer további fejlesztése pedig azért lényeges, mert a digitális városirányítási központ képes lesz beavatkozni a városi közlekedésbe. Ha valahol baleset történik, dugó alakul ki vagy bármilyen rendkívüli esemény áll elő, akkor alternatív közlekedési megoldásokat tudnak javasolni a közlekedőknek – fejtette ki Papp László.

Borítókép: Papp László az Epreskerti iskola tornacsarnokának építésén (Forrás: Facebook)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.