Ismét autósüldözésbe kezdett a főváros

A Karácsony Gergely vezette balliberális városvezetés által nemrég sietve megalapított klímaügynökség vezetője száműzné a régi gépjárműveket a főváros útjairól. A főpolgármester az elmúlt években számtalan eszközzel próbálta már kiszorítani a főváros útjairól az autókat, azonban ezek a törekvések csak közlekedési káosz kialakulásához vezettek.

2024. 05. 10. 5:15
Budapest, 2024. április 14.
Karácsony Gergely fõpolgármester és Dobrev Klára, a DK EP-képviselõje a Demokratikus Koalíció (DK), a Magyar Szocialista Párt (MSZP) és a Párbeszéd-Zöldek közös önkormányzati és európai parlamenti választási kampánynyitó rendezvényén a Budapest Kongresszusi Központban 2024. április 14-én.
MTI/Máthé Zoltán
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főpolgármester és Budapest balliberális városvezetése a környezetvédelemre hivatkozva évek óta autósüldözést folytatnak a főváros útjain. Erről számolt be Szentkirályi Alexandra, a kormánypártok főpolgármester-jelöltje is, aki elmondta, Karácsonyék a fővárosi autók csaknem kétharmadát kiszorítanák a fővárosból a klímaügynökség vezetője és Karácsony Gergely bizalmasa, Ámon Ada tervei szerint.

A korábbi MSZP-s árnyékminiszter egy podcastben elmondta, azon dolgozik, hogy kitiltsa a fővárosból az idős, rossz környezetvédelmi besorolással rendelkező gépjárműveket.

 Ámon Ada állítása szerint az autók kitiltása könnyedén megoldható, és azon dolgoznak, hogy nullakibocsátású zónákat hozzanak létre a fővárosban. ­Mindeközben azonban jelenleg több százezer olyan autó jár a város utcáin a Belügyminisztérium adatai szerint, amely nem felelne meg a Karácsony Gergely vezette Budapest által támasztott elvárásoknak. A főváros így pedig sok esetben a leginkább kiszolgáltatott, illetve hátrányos helyzetű személyektől venné el a gépjárműhasználat lehetőségét.

Tipikus balos tempó, átgondolatlan döntések, sötétzöld szempontok és tiltás. Karácsony Gergelyék nem érdemelnek még egy esélyt, változás kell Budapesten 

– mondta el Szentkirályi Alexandra, aki hozzátette, a főpolgármester és annak csapata mindezt az autósok megkérdezése és társadalmi egyeztetés nélkül vinné véghez.
Mint emlékezetes, a főpolgármester a megválasztása után szinte rögtön autósüldözésbe kezdett, és csaknem öt éve keseríti a budapesti autósok életét. A főpolgármesteri hivatal vizsgálta a dugódíj bevezetésének kérdését is, de Karácsony Gergely megválasztása után csaknem két évnek kellett eltelnie, hogy ismét előhúzza a tarsolyából az autósok száműzésének témáját. A főpolgármester az előválasztásra készülve ugyanis bejelentette, ki kívánja tiltani Budapestről a dízelüzemű autókat.

A dízelgépjárművek tervezett kizárása a fővárosi forgalomból az 1,3 millió Budapesten és Pest vármegyében bejegyzett személygépkocsi harminc, illetve a 170 ezer haszongépjármű száz százalékát, azaz összesen több mint félmillió gépjárművet érintett volna a Központi Statisztikai Hivatal 2020-ra vonatkozó adatai szerint.

Karácsony Gergely azonban, rá jellemző módon, ezeket az elképzeléseit sem volt képes megvalósítani, miközben tovább súlyosbodott a közlekedési káosz városszerte. Az autók kitiltása helyett ugyanis Karácsony Gergely erőszakos forgalomcsillapítást hajtott végre Budapesten. Mindeközben azonban nem kínált valódi alternatívát a külvárosból, illetve az agglomerációból érkezők számára. Így ígéreteivel ellentétben a főpolgármester nem alakított ki a városhatár mentén hatalmas ingyenes P+R parkolókat, ahol az agglomerációból ingázók letehetnék az autóikat, illetve a kötöttpályás közlekedés bővítését sem folytatta.

Borítókép: Karácsony Gergely főpolgármester és Dobrev Klára, a DK EP-képviselője (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.