A főpolgármester és Budapest balliberális városvezetése a környezetvédelemre hivatkozva évek óta autósüldözést folytatnak a főváros útjain. Erről számolt be Szentkirályi Alexandra, a kormánypártok főpolgármester-jelöltje is, aki elmondta, Karácsonyék a fővárosi autók csaknem kétharmadát kiszorítanák a fővárosból a klímaügynökség vezetője és Karácsony Gergely bizalmasa, Ámon Ada tervei szerint.
A korábbi MSZP-s árnyékminiszter egy podcastben elmondta, azon dolgozik, hogy kitiltsa a fővárosból az idős, rossz környezetvédelmi besorolással rendelkező gépjárműveket.
Ámon Ada állítása szerint az autók kitiltása könnyedén megoldható, és azon dolgoznak, hogy nullakibocsátású zónákat hozzanak létre a fővárosban. Mindeközben azonban jelenleg több százezer olyan autó jár a város utcáin a Belügyminisztérium adatai szerint, amely nem felelne meg a Karácsony Gergely vezette Budapest által támasztott elvárásoknak. A főváros így pedig sok esetben a leginkább kiszolgáltatott, illetve hátrányos helyzetű személyektől venné el a gépjárműhasználat lehetőségét.
Tipikus balos tempó, átgondolatlan döntések, sötétzöld szempontok és tiltás. Karácsony Gergelyék nem érdemelnek még egy esélyt, változás kell Budapesten
– mondta el Szentkirályi Alexandra, aki hozzátette, a főpolgármester és annak csapata mindezt az autósok megkérdezése és társadalmi egyeztetés nélkül vinné véghez.
Mint emlékezetes, a főpolgármester a megválasztása után szinte rögtön autósüldözésbe kezdett, és csaknem öt éve keseríti a budapesti autósok életét. A főpolgármesteri hivatal vizsgálta a dugódíj bevezetésének kérdését is, de Karácsony Gergely megválasztása után csaknem két évnek kellett eltelnie, hogy ismét előhúzza a tarsolyából az autósok száműzésének témáját. A főpolgármester az előválasztásra készülve ugyanis bejelentette, ki kívánja tiltani Budapestről a dízelüzemű autókat.
A dízelgépjárművek tervezett kizárása a fővárosi forgalomból az 1,3 millió Budapesten és Pest vármegyében bejegyzett személygépkocsi harminc, illetve a 170 ezer haszongépjármű száz százalékát, azaz összesen több mint félmillió gépjárművet érintett volna a Központi Statisztikai Hivatal 2020-ra vonatkozó adatai szerint.
Karácsony Gergely azonban, rá jellemző módon, ezeket az elképzeléseit sem volt képes megvalósítani, miközben tovább súlyosbodott a közlekedési káosz városszerte. Az autók kitiltása helyett ugyanis Karácsony Gergely erőszakos forgalomcsillapítást hajtott végre Budapesten. Mindeközben azonban nem kínált valódi alternatívát a külvárosból, illetve az agglomerációból érkezők számára. Így ígéreteivel ellentétben a főpolgármester nem alakított ki a városhatár mentén hatalmas ingyenes P+R parkolókat, ahol az agglomerációból ingázók letehetnék az autóikat, illetve a kötöttpályás közlekedés bővítését sem folytatta.