Vigyázat! Telefonos csalók újabb aljas trükkel támadnak

A csalók most olyan telefonszámról hívogatják a Raiffeisen Bank ügyfeleit, amely a megtévesztésig hasonlít a bank egyik hivatalos számára. Mutatjuk, mit tegyen, hogy ne legyen az átverés áldozata.

Forrás: ORIGO2024. 05. 15. 21:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A csalók most egy, a Raiffeisen Bank csalásmegelőzési csoportjának elérhetőségére hasonlító számról keresik fel a reménybeli áldozataikat

A telefonos csalók arra törekszenek, hogy mielőbb elaltassák a gyanakvásunkat. Ha a pénzünket akarják megszerezni, akkor a személyes és a bankszámla- és/vagy bankkártyaadatainkra lesznek kíváncsiak! – illusztráció (Fotó: PEXELS)

Ez a szám a 06 1 488 4980,

miközben a bank FWR Private Banking ügyfelei számára elérhető csoport elérhetősége a 06 1 484 4979, így még ha valaki utána is néz a számnak, könnyen azt gondolhatja, hogy az szintén a pénzintézethez tartozik.

A csalók célja, hogy elhitessék a hívott féllel: a bank ügyfélszolgálatáról keresik, mert „gyanús tranzakciót észleltek”. A számlatulajdonosok egy része persze megijed és attól tartva, hogy elveszíti a nehezen összegyűjtött megtakarítását, készségesen teljesíti a csalók kérését.

Első lépésként letöltetnek vele egy adathalász applikációt, amivel megfigyelhetik a telefonja kijelzőjét, majd arra kérik, hogy lépjen be a netbankba. Így könnyűszerrel megszerzik az összes belépési kódot és jelszót.

Az egyetlen, amit nem tudnak megszerezni, az az ügyfelek ujjlenyomata. Aki biometrikus azonosítást is beállított az okostelefonján, az megúszhatja, hogy ellopják a pénzét

a következő néhány percben – olvasható a Promotions cikkében.

A rendőrség és a bankok szerint az átverések elkerülése érdekében fontos, hogy 

tudatában legyünk az ilyen jellegű csalásoknak és ne adjunk ki semmilyen személyes vagy pénzügyi információkat ismeretleneknek, telefonon keresztül sem.

Továbbá, ha valaki gyanús hívást kap, érdemes ellenőriznie az állítások hitelességét a bankjánál, mielőtt bármilyen intézkedést hozna.

A Kiberpajzs.hu leírása szerint a hívószám-hamisítás (phone number spoofing, caller ID spoofing) során sajnos nem a hívást kezdeményező valódi telefonszáma jelenik meg a készülékünkön, hanem egy másik, a hívó által előre beállított azonosító. A csaló azért hajtja végre a számcserét, hogy elnyerje a bizalmunkat: a beérkező híváskor a kijelzőn a telefonunk névjegyzékében egy közismert szolgáltató száma tűnik fel – látszólag. A csaló ezzel a trükkel teszi hihetőbbé a telefonhívásait, amikor a hívás során például azt próbálja elhitetni a felhasználóval, hogy ténylegesen egy banki alkalmazottal beszél, és egy pénzügyi tranzakció során fellépő hiba vagy csalásgyanú miatt egyeztetnek. Valójában persze így sajnos a banki vagy kártyaadatainkat szeretnék megszerezni, kicsalni.

A telefonos csalók arra törekszenek, hogy mielőbb elaltassák a gyanakvásunkat. Ha a pénzünket akarják megszerezni, akkor a személyes és a bankszámla- és/vagy bankkártyaadatainkra lesznek kíváncsiak, vagy arra akarnak majd rávenni, hogy az általuk megadott bankszámlaszámra utaljunk valamilyen összeget.

Borítókép: illusztráció (Forrás:Pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.