Az elmúlt hetek és napok légijárat-késései és törlései egész Európát érintették, így sajnos Magyarországot sem kerülték el – mondta Vitályos Eszter kormányszóvivő egy Facebook-videóban.
A kormány azért kért azonnali intézkedést a repülőtér üzemeltetésében, illetve a légiirányításban részt vevő Budapest Airporttól és Hungarocontroltól, hogy azok a magyar családok és idelátogató turisták, akik kénytelenek elszenvedni repülőgépük többórás késését, minél komfortosabb körülmények között tölthessék el a várakozási időt.
Ezért a Budapest Airport Zrt. a terminálon belül kialakított két olyan egységet, amelyeknek a neve BUD Care Zone, és ahol a családok, illetve a turisták kényelmesebben várakozhatnak. Itt magasabb háttámlájú székeket és fekvőalkalmatosságokat helyeztek el, valamint a kisgyermekes családok folyamatosan juthatnak baba-mama szobához, bébiételhez vagy élelmiszer-ellátmányhoz – ismertette a kormányszóvivő.
Vitályos Eszter hozzátette: a járatkésések és járattörlések esetén a terminál munkatársai elérhetők és információt nyújtanak az utasoknak arról, hogy mire számíthatnak és mikor tudnak továbbutazni. Ezért alakították ki ezeket az ellátási zónákat (care zone) a terminálon belül, ezekből most kettő érhető el, az egyik a 2A-n, a másik a 2B-n, szükség esetén pedig a repülőtér munkatársai ki tudnak alakítani még egyet.
– Amint a repülőtér magyar kézbe és állami tulajdonba kerül, a kormány azon fog dolgozni, hogy ezek az anomáliák megszűnjenek
– szögezte le a kormányszóvivő.