A mentő nem taxi – hívta fel a figyelmet az Országos Mentőszolgálat hivatalos közösségi oldalán.
A bejegyzésben leírják,
a mentőautókon képzett életmentők dolgoznak, akik a kórházat megelőző, prehospitális ellátásra szakosodtak. Feladatuk nem csupán a betegek mielőbbi kórházba juttatása, a helyszínen el is látják a betegeket és stabilizálják állapotukat.
A posztra valószínűleg azért volt szükség, mert a kiírás szerint „máig akadnak azonban, akik ennek az információnak nem állnak birtokában és a mentőt legegyszerűbb, ingyenes közlekedési eszközként kezelik.”
A mentőszolgálat kollégáinak bejegyzéséből kiderül, a napokban egy középkorú nő tárcsázta a segélyhívót, aki elmondása szerint nyolc napja ütötte be könyökét. Elmondta, hogy eddig nem volt ideje orvoshoz fordulni, és ugyan már nem is fáj annyira, szeretné megnézetni a karját. Elárulta a pontos címet is, ahol éppen tartózkodott, de tájékoztatta mentésirányítót arról, hogy ő még gyorsan bevásárolna és kitakarítana otthon, úgyhogy majd oda „rendelné” magának a mentőt körülbelül négy-öt óra múlva, de annál nem később.
Az Országos Mentőszolgálat mentésirányítója megpróbálta kikérdezni az asszonyt, aki ezt kikérte magának, mondván, hogy „őt ne kérdezgessék, csak vigyék el a kórházba, mert a mentőautóval előbb fog sorra kerülni”. A türelmes mentésirányító elkezdte elmagyarázni a nőnek, hogy ez nem így működik, ám a sérült erre hangos szitkozódással és fenyegetéssel reagált, majd inkább lemondta a mentőellátást és bontotta a vonalat.