Nagy a baj a Keletinél, még mindig nem fogad és nem indít vonatokat, mutatjuk, mely járatok maradnak ki

Még tart az este kisiklott vonat műszaki mentése.

2024. 08. 26. 6:35
Fotó: Fotó: MTI/Mihádák Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Továbbra is korlátozásokra, jelentős késésekre, vonatkimaradásokra kell számítani a Keleti pályaudvart érintő vasútvonalakon, ahol vasárnap este kisiklott  a Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis intercity.

A MÁV hétfő hajnali közleménye szerint még tart a műszaki mentés, a szakemberek folyamatosan végzik a kisiklott kocsik visszaemelését, hogy mielőbb megindulhasson a vonatforgalom. 

A Keleti pályaudvar – bizonytalan ideig – nem indít és nem fogad vonatokat, az érintett vonatok más budapesti állomásokra érkeznek és onnan indulnak, és hosszabb eljutási időre kell számítani. 

 

Érvényes vasúti jegyek a BKV-n

A társaság tájékoztatása szerint a vasúti jegyek érvényesek az M2-es, M4-es metró és a H8-as HÉV teljes vonalán, Kőbánya felső állomás eléréséhez a 23-as és 24-es villamoson a Keleti pályaudvar és az Orczy tér között, a 37-es és 37A villamoson a Magdolna utca és Kőbánya felső vasútállomás között, továbbá Rákos vasútállomás eléréséhez az Örs vezér terétől a 97E, a 161-es, a 161E, a 168E, a 169E buszon. Hozzátették, a 97E és a 169E járat is megáll Rákosnál.

A műszaki mentés ideje alatt pótlóbuszok közlekednek a Keleti pályaudvar (Kerepesi úti buszvégállomás) – Kőbánya felső (Albertirsai út) – Rákos vasútállomás szakaszon. 

 

Nemzetközi járatok

A Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon a szombathelyi és soproni IC-k, a Railjetek, a bécsi EC-k, a Hegyeshalomból érkező két reggeli távolsági személyvonat (9309, 9307) Budapest-Kelenföldig közlekedik és onnan indul, míg a 

Bukarestből Bécsbe tartó Dacia nemzetközi gyorsvonat (346) nem érinti a Keleti pályaudvart, 

helyette Budapesten Ferencváros és Kelenföld állomáson lehet felszállni rá.

 

Ezek a járatok maradnak ki egyelőre

A Budapest–Hatvan–Miskolc vonalon a Tokaj IC-k és a Hernád–Zemplén IC-k Hatvanig közlekednek és onnan indulnak vissza Miskolc felé,

 a gödöllői, aszódi S80-as, isaszegi G80-as vonatok nem közlekednek, helyettük az IR85-ös Mátra és az IR87-es Agria InterRégiók fővárosi végállomása Kőbánya felsőre kerül át, Kőbánya felső és Aszód között minden állomáson és megállóhelyen megállnak.

A Budapest–Újszász–Szolnok vonalon pedig a békéscsabai IC-k Szolnokig közlekednek, és onnan indulnak vissza,

 a Z60-as, a G60-as és S60-as vonatok fővárosi végállomása pedig Rákosra kerül át. 

A reggeli csúcsidőben Budapest felé Szolnokról minden G60-as vonat indul, Nagykátától S60-as vonatként közlekednek tovább Rákosig, napközben óránként irányonként egy Z60-as vonat közlekedik Rákos és Szolnok között, valamint egy S60-as vonat Rákos és Sülysáp között.

A MÁV 

Budapest és Szolnok között a ceglédi vonalon, a Nyugati pályaudvar és Szolnok közötti vonatokkal való utazást javasolja 

(Tokaj IC, Nyírség IC, Cívis InterRégió), melyek ezen a szakaszon helyjegy váltása nélkül igénybe vehetők. 

A MÁVinform azóta közölte azt is, hogy az érintett vonalon közlekedő, Debrecenből a Nyugati pályaudvarra tartó, Szajolról 6:09-kor továbbindult Cívis InterRégió (IR 6019) a hetvenperces késése miatt csak Ceglédig közlekedik. Az utasai a következő, fővárosba tartó vonattal utazhatnak tovább.

A Nyugati pályaudvarról 7:20-kor Debrecenen át Munkácsra induló Latorca InterCity (IC 34) csak Ceglédtől közlekedik. Odáig az utasai a Nyugati pályaudvarról Debrecenbe 7:25-kor induló Cívis InterRégióval (IR 6002) utazhatnak. Cegléden biztosítják az átszállást.  

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.