A brazil Embraer, a világ harmadik legnagyobb repülőgépgyártója által kifejlesztett KC–390 Millennium taktikai szállítógép rendkívül sokoldalú, a szállítás mellett egyéb fontos képességeket biztosít hazánk hadereje számára – olvasható a Magyar Honvédség új típusát bemutató cikkben a Honvédelem.hu oldalon. A honvédség lapja azt is megjegyzi, hogy Magyarország a régiónk első államaként kötelezte el magát ennek a csúcsmodern és új technológia használatára.

A Brazíliában gyártott modern szállítógép 23,5 tonnás és 34 méter szárnyfesztávolságú. Végsebessége 800 kilométer/óra, 8000 méteres utazómagasság elérésére képes, 6000 kilométer hatótávolságú.
A kétoldalt elhelyezett üléssorban 36 fő utazhat, a középen elhelyezhető ülésekkel együtt a létszám 80 főre emelhető. Huszonhat tonna tömegű hasznos terhet képes szállítani, valamint annak ejtőernyővel történő precíziós célba juttatásra is alkalmas.
Képes légi utántöltésre, valamint saját hatótávolságának és repülési idejének növelése érdekében maga is képes üzemanyagot felvenni repülés közben.

A KC–390-t a védett, rejtjelzett navigációra és kommunikációra alkalmas berendezések mellett a piac egyik legmodernebb, aktív elektronikai önvédelmi rendszerével szerelték fel.
A megszokott zavarótöltetek kilövése és az elektronikai zavarás mellett alkalmas a közeledő, infravörös irányítású légvédelmi rakéták keresőfejének lézersugaras megrongálására, semlegesítésére is.
A KC–390-esek esetében a navigációs és a kommunikációs berendezések tekintetében is érvényesül az egységes termékcsalád elv, egyszerűbb a karbantartás, a logisztika és a kiképzés is. Így a folyamatos haderőfejlesztés során a Magyar Honvédség számára már korábban beszerzett szállítógépeket is sokkal komolyabb önvédelemmel és rejtjelzett kommunikációs képességgel felvértezve lehet missziós feladatokra is bevetni.

A külső-belső festés színétől a fedélzeti berendezések konfigurációján át minden részletre figyeltek a fejlesztők.
A KC–390-esek pilótái – köszönhetően a gép légi utántöltési képességének – akár 10-12 órát is repülhetnek, ilyenkor az ergonómia létfontosságú kérdéssé lép elő.
A gép szárnyai alatt oldalanként egy-egy Cobham 912E hajlékonycsöves konténer helyezhető el, de maga a KC–390 is képes ilyen módszerrel kerozint átvenni repülés közben.