„A MÁV-járműparkot és a hazai vasúti pályát nem tudjuk varázsütésre megújítani – 30 év hátrányunk van, de nekiállunk” – írta Lázár János a közösségi oldalán.
Az építési és közlekedési miniszter mintegy félezer kilométernyi sínt felújítására, a hazai IC-kocsik gyártásának újraindítására és jó minőségű használt járműveket beszerzésére tett ígéretet. Lázár János bejegyzésében kiemelte, ugyanakkor van, amit rövid idő alatt is meg lehet változtatni, ez pedig az utasokhoz való hozzáállás: „Az utasok érdemi segítése és támogatása azokban a nehéz helyzetekben, amiket a megörökölt flotta- és infrastruktúra-állapotok okoznak.”
Ezt várom el elsőként a MÁV-csoport új vezetésétől, amelyet a hétfő reggeli találkozásunk alkalmával mutattam be a vállalat igazgatóságának és felügyelőbizottságának, illetve az érdekképviseleti vezetőknek. A zárt körű megbeszélésen azt is egyértelművé tettem, hogy a magyar államvasutakról szóló kép alakítását nem hagyhatjuk önjelölt vagy frusztrált közlekedési szakértőkre
– olvasható a bejegyzésben.
Szigorúbb elvárások a MÁV irányába
Lázár János hangot adott további elvárásainak a MÁV-csoport új vezetői felé: személyesen vegyenek részt a MÁV-ról – „eddig azonban jószerint a MÁV nélkül” – zajló vitákban – írta a miniszter.
Van a magyar vasútnak elég baja, nincs rá szükség, hogy álfideszes ellenzéki vagy álellenzéki fideszes politikusok (lassan ideje lenne eldönteni) még csúsztatásokkal és hazugságokkal is hergeljék ellene az utasokat
– zárta a bejegyzést az építési és közlekedési miniszter.