„A hazai folyók vízgyűjtő területeit szélsőségesen csapadékos időjárás jellemzi, az északnyugati szomszédainknál a szeptemberi történelmi árvízzel fenyegető helyzet Magyarországon is kihívások elé állítja a vízügyi szakembereket és a közlekedési szolgáltatókat. A MÁV–Volán-csoport felkészül a rendkívüli helyzetre, a változásokról folyamatos tájékoztatást nyújt a nyilvánosságnak. Arra kérjük utasainkat, főleg az árvizek és heves viharok által érintett területeken, hogy a következő napokban ne megszokásból kezdjék meg utazásukat, kövessék figyelemmel a közlekedési szolgáltatók hivatalos tájékoztatását a MÁV honlapján, a MÁVinform Facebook-oldalán, a MÁV-applikációban és a Volánbusz weboldalán” – írta ma kiadott közleményében a vállalat.
Úgy fogalmaztak:
A vasúti és a közúti menetrend szerinti közlekedést nem feltétlenül csak az áradó folyók, hanem a napokban tapasztalható rendkívül csapadékos időjárás is befolyásolhatja: az erős szél és a hirtelen átvonuló viharok okozta fakidőlések, felsővezeték-sérülések miatt fennakadásokra kell számítani.
A vasúttársaság szakemberei folyamatosan egyeztetnek az árvízi védekezésben részt vevő szervezetekkel, hatóságokkal. A belföldi vasúthálózaton kialakuló fennakadások esetén az ország több pontján pótlóbuszok állnak készenlétben, a forgalom átszervezését szükség szerint megkezdik.
Ausztria már elesett
– Magyarországtól nyugatra több országban a vasúti közlekedés akadozik, több területen szünetel. Ausztria felé jelenleg a Budapest–Bécs közötti vonatközlekedés folyamatos, Bécstől nyugatra azonban az ÖBB jelenlegi információi szerint legalább hétfő délig szünetel a vonatforgalom, ezért az ÖBB azt javasolja, hogy keddig ne utazzanak vonattal Ausztriába, illetve Ausztriából és Ausztrián keresztül. A Budapest–Bécs viszonylaton közlekedő nemzetközi vonatok esetleges kimaradása esetén a MÁV-Start a vonatokat belföldön motorvonattal pótolja.
Vasárnap este a Budapestről Ausztrián át Németországba, illetve Svájcba induló, illetve hétfő reggel onnan érkező Kámán Imre EuroNight (EN 462, EN 463) csak a magyarországi szakaszán, a Keleti pályaudvar és Hegyeshalom között közlekedik.
Azok az Ausztriába tartó utasok, akik szeptember 12-ig vásárolták meg jegyüket a szeptember 13–15. közötti időszakra, ők szeptember 12. és 18. között használhatják fel a jegyeiket. A későbbi utazást tervezők számára a meglévő menetjegyüket kezelési költség nélkül térítjük vissza vagy cseréljük ki. A fenti időszakban bármelyik Ausztriát érintő járattal lehet utazni érvényes menetjeggyel, járathoz kötöttség nélkül. Amennyiben másik vonatot választanak, úgy új helyjegyet kell váltani, amit díjmentesen állít ki a vasúttársaság – tájékoztatott a MÁV.
Egy Duna-parti vasútvonalat már itthon is le kellett zárni
– Vasárnap délutántól a Duna áradása miatt a Komárom–Esztergom vonalon az S74-es vonatok helyett már pótlóbuszok közlekednek, mivel a vasútvonal egy szakaszon a parton halad, így az a vízügyi védmű részét képezi. Ezt a részt így átadjuk a hatóságoknak, hogy az árvízi felkészüléshez szükséges óvintézkedéseket megtehessék – közölték.
A Volánbusz járatait érintő változásokról azt írták:
Az előrejelzések szerint a Szentendrei-szigetre (Szigetmonostorra) vezető kompok és révek kedden leállnak, ezeket a Volánbusz a tahi hídon át pótolja busszal, azaz a 894-es Tahitótfalu–Pócsmegyer–Tahitótfalu vonal járatai helyett 896-os jelzéssel Tahitótfalu–Pócsmegyer–Szigetmonostor–Pócsmegyer–Tahitótfalu útvonalon közlekednek a buszok, az üzemidőt a rév menetrendjének megfelelően kibővítve.
A Duna esztergomi tetőzése a 111-es, 10-es és 11-es út forgalmának korlátozásával járhat, ami érintheti az erre közlekedő buszjáratokat. Győrben a helyi járatok a rakpart lezárása miatt már terelőúton járnak.
További Belföld híreink
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhezKubatov Gábor megmutatta, hogyan harcolnak a fradisták az árvíz ellen
Az ultrák és egyes játékosok is részt vesznek a védekezésben.
Krausz Ferenc tudománypolitikai főtanácsadóként segíti Hankó Balázs miniszter munkáját
Elsőszámú feladataként a jelenleg külföldön dolgozó, már bizonyítottan kiváló magyar kutatók hazahozatalát tűzte ki a Nobel-díjas Iroda számára.
Megjelent a felvétel: így bontották meg a Lajta melletti gátat, hogy megskalpolják az árhullámot
A szakemberek azt kérik a bámészkodóktól, hogy ne menjenek rá a gátra, mert veszélyes.
Bolgár cég szállította a csipogóbombákat Libanonba, a magyar cég bevonása fedősztori lehetett
Az eszközök soha nem is voltak Magyarországon.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Orbán Viktor: Nagymaros példát mutat az árvízi védekezésben - videó
Menczer Tamás megköszönte Rost Andreának a segítséget, az operaénekes erre Magyar Péter hazugságaival válaszolt
Egy katonai drón felvette: UFO-k raboltak el egy repülőgépet
200 millió eurót vesz el a Magyarországtól Brüsszel
Holtan találták meg az eltűnt Danit, megrázó részletek derültek ki a tragédiáról
Bayer Zsolt: Magyar Péter, az árvízi bohóc
Megszólalt a kormány a csipogóbombák ügyében
Szerdai sportműsor: Man. City–Inter csata a Bajnokok Ligájában, kezd a Dortmund és a PSG is
Feljelentették Magyar Pétert hűtlen kezelés gyanúja miatt
Sallai a kispadra sem ülhetett le a Galatasaray keddi meccsén, hiába egészséges
Nem csak Szoboszlai, volt még „magyar” BL-gól, áradozik a futballvilág + videó
Így néz ki Magyar Péter, ahogy keményen dolgozik a gáton
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhezKubatov Gábor megmutatta, hogyan harcolnak a fradisták az árvíz ellen
Az ultrák és egyes játékosok is részt vesznek a védekezésben.
Krausz Ferenc tudománypolitikai főtanácsadóként segíti Hankó Balázs miniszter munkáját
Elsőszámú feladataként a jelenleg külföldön dolgozó, már bizonyítottan kiváló magyar kutatók hazahozatalát tűzte ki a Nobel-díjas Iroda számára.
Megjelent a felvétel: így bontották meg a Lajta melletti gátat, hogy megskalpolják az árhullámot
A szakemberek azt kérik a bámészkodóktól, hogy ne menjenek rá a gátra, mert veszélyes.
Bolgár cég szállította a csipogóbombákat Libanonba, a magyar cég bevonása fedősztori lehetett
Az eszközök soha nem is voltak Magyarországon.