Világszám: csak az emberek egyharmada mos kezet vécézés után ezekben az európai országokban

Jól gondolja meg, hogy mikor, hol és kivel fog kezet.

2025. 01. 31. 12:27
Caucasian,Businessman,Engages,In,Handshake,With,Hispanic,Businesswoman.,A,Professional
illusztráció Fotó: Dragana Gordic Forrás: Shutterstock
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Maradjanak otthon!” és „Kérem, mossanak kezet!” – sokaknak lehetnek ismerősek ezek a mondatok, hiszen néhány éve, a koronavírus világszintű terjedésekor rengeteget hallhattuk őket Müller Cecília országos tiszti főorvostól és Győrfi Páltól, az Országos Mentőszolgálat szóvivőjétől. Persze plakátok is sűrűn kerültek az ember szeme elé, volt köztük néhány vicces is. A kézmosás fontossága viszont egy életre rögzülhetett azokban, akik felmérték a helyzet komolyságát.

 - Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelõ Alap/Budapest, 2020. április 11.Gyõrfi Pál, az Országos Mentõszolgálat szóvivõje arcképével és "Hova, hova?" felirattal ellátott plakát az Újpesti Piac és Vásárcsarnokban 2020. április 11. A koronavírus-járvány miatt az önkormányzat kötelezõvé tette a vásárcsarnok területén a védõmaszk  illetve annak funkcióját betöltõ, orrot és arcot takaró kendõ vagy sál - használatát.MTI/Mónus Márton
Fotó: MTVA/Mónus Márton

Most, hogy a koronavírus már nem tizedeli a lakosságot, visszatért az influenza, azzal együtt pedig a nemtörődömség és a lustaság is, miközben a személyes higiénia fontosabb, mint valaha. Legalábbis az adatok ezt mutatják. Becslések szerint ugyanis

az influenza évente 27 600 ember halálát okozza Európában.

 

Kézmosás: túl nagy az eltérés, vagy van, aki nem őszinte?

Bár a kézmosás alapvető higiéniai gyakorlat, az adatok szerint nagy az eltérés az európai nemzetek között abban, hogy mennyire elkötelezettek a kézhigiénia iránt. A Statista legfrissebb adatai szerint – amely egyébként körülbelül egy évtizedes – a hollandok fele nem igazán izgatja magát a kézmosás miatt a vécéhasználat után. Az olaszok 43 százaléka nem hajlandó szappannal és vízzel kezet mosni, míg a spanyolok 39 százaléka hanyagolja a kézmosót. Őket követik a franciák 38 százalékkal, utánuk az oroszok jönnek a sorban 37 százalékkal.

A listán az osztrákok és a lettek következnek, itt az emberek 35 százaléka elkerüli a szappanos-vizes módszert, miután végzett a dolgával. 

Infographic: Where Europeans Wash Their Hands After Using The Toilet | Statista You will find more infographics at Statista

A lengyelek jobb eredményt értek el kézmosásban, állítólag a 68 százalékuk megmossa a kezét vécézés után. Csehországban és Ukrajnában a lakosság 71 százaléka mos kezet, és a bolgárok 72 százaléka teszi ezt meg. Őket követi Svájc 73 százalékkal, majd  Írország jön 74-gyel, utána az Egyesült Királyság 75 százalékkal. 76 százalékkal a finnek következnek, utánuk 78 százalékkal  Svédország, Németország és Izland.

 

Jöjjenek, akik állítólag komolyabban veszik az ügyet

Szerbia 83 százaléka mos kezet az elvégzett munka után, a románok 84 százaléka vallotta ugyanezt, Koszovóban és Portugáliában pedig 85 százalék. És alább a legjobbak:

  1. Törökországban az emberek 94 százaléka állítja azt, hogy kezet mos.
  2. Bosznia-Hercegovinában pedig 96 százalék, ezzel ők nyerték a szappanos-vizes kézmosás abszolút aranyérmét, így egész Európának jó példát mutatnak.  

A nyolcvan százalékot sem elérő nemzetek polgárai, ha már az árnyékszék látogatása után nem, remélhetőleg előtte megteszik, hogy megtisztítják a kezüket vagy legalább intim találkozások előtt azért eszükbe jut. 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.