Barcsa Lajos gazdaságpolitikáért felelős alpolgármester jelezte: elkészültek a tervek, és nyáron megkezdődik a kivitelezése annak a vezetékhálózatnak, amely a városi vízművet és a déli, illetve az észak-nyugati ipari övezeteket köti össze, és biztosítja majd a technológiákhoz szükséges tisztított szennyvíz (szürkevíz), illetve a felszíni víz keverékét.
Az akkumulátorgyártás során keletkező technológiai szennyvíz először az üzemek területén lévő előtisztító művekbe kerül, ahonnan az előtisztítást és a szigorú minőség-ellenőrzést követően juthat csak az ipari szennyvízelvezető hálózatba, amely a város kommunális rendszerétől elkülönítetten vezeti el a technológiai szennyvizet a tisztítótelepre.
A Debrecen ivóvízellátását nagy részben biztosító rétegvíz nincs semmilyen összefüggésben a szürkevízhálózattal.
Tizenhat komplex mérőállomással egységes, területileg az egész városra kiterjedő, összefüggő ellenőrző rendszert hoztak létre, amely a nap 24 órájában, az év minden napján figyeli a levegő, a talaj, a víz, a zaj és a biodiverzitás állapotát. A rendszer 90 százalékos készültségben van, megkezdték a tesztüzemüket a mérőállomások, az alapállapot rögzítéséhez szükséges mérések egy részével már rendelkeznek a munkacsoportok.
Ebben az évben megkezdődik Debrecenben a BMW tisztán elektromos autójának sorozatgyártása, amely jelentős részben az akkumulátoriparra és annak jövőbeni fejlődésére épül.
– Akkumulátor nélkül nincs elektromos autó, aki tehát az akkumulátoripart támadja, az Debrecen elmúlt száz évének legnagyobb gazdasági eredményét, a BMW debreceni beruházását támadja, és ellehetetlenítését akarja elérni – hangoztatta a polgármester. Hozzátette: „ez egyet jelentene Debrecen gazdasági katasztrófájával”.