Megbüntethet az ellenőr, ha leáll a BudapestGO?

A logikus válasz a nem lenne, de a helyzet mégsem ennyire egyszerű.

Forrás: Metropol2025. 02. 19. 13:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ideiglenesen leállt a BudapestGO alkalmazás tegnap reggel, így a tömegközlekedéshez az applikációt használók kellemetlen helyzetbe kerülhettek – emlékeztetett a Metropol. Ezért felmerült a kérdés: ha valaki az alkalmazáson keresztül vásárolta a jegyét vagy bérletét, és az ellenőr kéri ennek a bemutatását, de az applikáció nem működik, jogosan büntetik-e meg? A válasz sajnos nem egyértelmű.

 

Az utasé a felelősség

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szabályzata szerint az utas felelőssége, hogy legyen érvényes jegye vagy bérlete, és azt szükség esetén fel tudja mutatni. Azonban az ilyen váratlan technikai problémák esetén az utasnak korlátozottak a lehetőségei, hiszen nehezen bizonyíthatóvá válik a jegyének az érvényessége. A lehetséges megoldások: 

  • Képernyőfotó: ha valaki előrelátó és a korábbi utazások során készített képernyőfotót az érvényes jegyéről vagy bérletéről, azt az ellenőrök esetenként elfogadhatják. 
  • Papíralapú jegy: ha az alkalmazás nem működik, a legtöbb megállóban vagy járművön még mindig lehetőség van papíralapú jegyet venni. 
  • Utólagos reklamáció: amennyiben valakit megbüntetnek egy technikai hiba miatt, érdemes lehet utólag panaszt tenni a BKK-nál és igazolni, hogy a jegye vagy bérlete valóban érvényes volt. 

 

Az ellenőrök a legtöbbször méltányosan járnak el

Nem tegnap történt először, hogy hasonló probléma lépett fel a BudapestGO alkalmazásban. 

Korábban is előfordultak már rövidebb leállások, és egyes utasok arról számoltak be, hogy ilyenkor az ellenőrök méltányosan kezelték a helyzetüket.

 Azonban nincs arra garancia, hogy minden ellenőr ugyanolyan rugalmasan kezeli a problémát.

A mostani meghibásodásról a BKK azt írta, hogy a BudapestGO hibájából adódó ideiglenes fennakadást azonnal észlelték, és nagyon gyorsan reagáltak a felhasználók kényelme és zavartalan utazása érdekében. Azonnal értesítették a jegyellenőröket, az utaskoordinátorokat, a járművezetőket és minden közlekedési szolgáltató partnerét is, így a hiba fennállása alatt méltányosan jártak el a jegyellenőrzés során, azaz figyelembe vették, ha egy utas a hiba miatt nem tudott érvényes jegyet felmutatni. A hiba okát egyelőre még vizsgálják.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: Facebook)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.