Az M1–M7 autópálya budaörsi szakaszán létesült fejlesztés részeként 800 méternyi útszakaszt figyel jelenleg 39 különféle szenzor – köztük LiDAR-ok, radarok, hőkamerák és különböző látószögű kamerák –, de a rendszer hamarosan 1,5 kilométerre bővül. A Somogy vármegyei hírportál szerint ezek az eszközök másodpercenként 1,5 gigabyte-nyi adatot továbbítanak közvetlen optikai kapcsolaton keresztül a Magyar Közút szigetszentmiklósi központjába, ahol egy szuperszámítógép dolgozza fel azokat.

A projekt neve Eureka Central System, és egy magyar–osztrák együttműködés keretében valósul meg, amelyben a Magyar Közút Zrt. és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) kutatói dolgoznak együtt.
A szenzorokat a közútkezelő telepítette, míg a rendszer működtetéséhez szükséges programozást és mesterségesintelligencia-alapú modellezést a BME szakemberei végzik.
Jelenleg a rendszer finomhangolása és a szenzoradatok értelmezésére képes mesterséges intelligencia tanítása zajlik. A cél, hogy az útszakasz teljes digitális leképezése, úgynevezett digitális ikerpárja létrejöjjön. Ez lehetővé teszi, hogy csökkenjen a balesetek száma, és kisebb eséllyel alakuljanak ki dugók.
További információkat az alábbi linkre kattintva olvashat.