Felújítás jön a MÁV-nál, az egyik vonalon egy hét múlva csak pótlóbusszal lehet majd közlekedni

A nyári szünet kezdetétől, június 21-től augusztus közepéig pótlóbuszok közlekednek Szeged és Orosháza között a vasúti pálya felújítása miatt – közölte a Mávinform vasárnap.

Forrás: MTI2025. 06. 15. 11:56
illusztráció Fotó: MTVA/Jászai Csaba
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ősz elejéig tartó beruházás augusztus 15-ig érinti a Szeged–Békéscsaba vonal forgalmát: pótlóbuszok közlekednek Szeged és Orosháza között, és 30-40 perccel hosszabb eljutási idővel érdemes számolni. Szegeden Kecskemét, illetve Budapest felé/felől utazóknak 10–35 perc, Röszke felé/felől pedig 20–45 perc lesz az átszállási idő. Orosháza és Békéscsaba között a megszokott menetrend szerint járnak a vonatok.

Július 28-tól szeptember 4-ig Nagyszénás–Orosháza–Kardoskút és Orosháza–Szentes között pótlóbusszal kell utazni az orosházi munkálatok miatt.

A Szeged és Hódmezővásárhely közötti vasútvillamosok (tram train) menetrendjét nem érinti a módosítás, de július 7-től augusztus 17-ig a Szegedi Közlekedési Társaság villamospálya felújítási munkálatokat végez Szeged, Anna kút és Szeged, Indóház tér között, emiatt ezen a szakaszon pótlóbuszokkal kell utazni.

Ebben az időszakban a vasútvillamosok Hódmezővásárhely, vasútállomás és Szeged, Anna kút között a munkanapi reggeli és délutáni csúcsidőszakokban – a megszokott 20 perces járatsűrűség helyett – 30 perces gyakorisággal közlekednek.

A kilenchetes nyári felújítás az utolsó üteme a Szeged–Békéscsaba vonalon évekkel ezelőtt megkezdett korszerűsítési munkának, amelynek eredményeként Hódmezővásárhely és Orosháza között is teljes hosszban hézagnélküli vágány jön létre, és megszűnnek a pályaállapot miatti sebességkorlátozások.

Jelentős pályakarbantartás kezdődik, a felújítás során megszüntetik a sebességkorlátozásokat és 14 kilométeren ismét 80 kilométer/órára emelik az engedélyezett pályasebességet, így a Szegedet Békéscsabával összekötő 135-ös számú vasútvonalon megbízhatóbbá, pontosabbá válik a vonatközlekedés – részletezték.

Ennek érdekében sín- és váltócseréket végeznek, csaknem 3800 talpfát cserélnek tartósabb vasbetonaljakra, a hézag nélküli vágányok kialakítása érdekében 120 méteres úgynevezett hosszúsíneket fektetnek le, sínhegesztést végeznek, továbbá több mint 3100 tonna zúzottkövet cserélnek, pótolnak.

Székkutas közelében a 47-es főútból kiágazó kardoskúti, 4419-es számú bekötőút és a 135-ös vasútvonal kereszteződésében lévő átjárót felújítják: a betonelemek helyett új, kényelmesebb és biztonságosabb átkelést biztosító gumielemes burkolatot építenek be, az aszfalt kopórétegét pedig cserélik a sínektől mért 8-8 méteren belül. A felújítás miatt augusztus 6-án 6 órától augusztus 9-én 6 óráig teljes szélességében lezárják az átjárót.

Orosházán, a vasútállomásnál lévő, Huba utcai átjáró 3. vágányánál is felújítják az átjárót, emiatt szeptember 2-án 6 órától 4-én 6 óráig teljesen lezárják azt. Ezek mellett négy földutas átjárót is átépítenek.

A pályafelújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, mintegy száz szakember közreműködésével, nagy munkagépekkel, daruval, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával végzik, amelyet a MÁV saját forrásból, mintegy 1,2 milliárd forintból valósít meg.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.