Maruzsa Zoltán: Küszöbén vagyunk az újabb technikai áttörésnek

Tíz éve indult útjára a digitális témahét, amellyel párhuzamosan a kormány megkezdte a digitális ökoszisztéma fejlesztését is, ahol hatalmas eredményeket értek el.

Forrás: MTI2025. 06. 17. 19:22
Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Purger Tamás) Fotó: Purger Tamás Forrás: MTI Fotószerkesztõség
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Rohamosan fejlődik az oktatástámogató technológia, de az oktatás igazi célja a legnagyobb technológiai újítások mellett is a tudás, a készségek és értékek átadása, ami nemcsak az egyén boldogulását segíti, hanem közösséget, sőt jövőt is épít – mondta a Belügyminisztérium köznevelési államtitkárának mesterséges intelligenciával készített avatárja kedden Budapesten, az Eötvös Loránd Tudományegyetem lágymányosi campusán.

(Fotó: Shutterstock)

Maruzsa Zoltánt a róla készült, MI által generált avatárja vezette fel a jubileumi 10. Digitális Témahét pályázat díjátadóján, ahol kiemelte, hogy 

küszöbén vagyunk az újabb technikai áttörésnek.

Az államtitkár elmondta, hogy rövidesen mesterséges intelligenciával alakítanak ki feladatgenerátorokat, illetve megérkeznek az iskolákba azok az avatárok, akik minden kérdésre képesek lesznek válaszolni a tananyag alapján – mondta, majd hozzátette, hogy az avatártechnológiát a következő években rengetegen fogják alkalmazni a világban. Ez egy rendkívül népszerű fejlesztés, amely hamar el fog terjedni az iskolákban. A kérdés csak az, hogy tudják hatékonyan beépíteni az okostankönyvekbe – fogalmazott az államtitkár.

Az államtitkár felidézte, hogy tíz éve indult útjára a digitális témahét, amellyel párhuzamosan elkezdte a kormány a digitális oktatási stratégiáknak a megtervezését. Mint mondta, igyekeztek minden digitális és technológiai fejlesztést megvizsgálni, hogy azokat a lehető legjobban adaptálják a magyar oktatási rendszerbe. Kiemelte, hogy a 

magyar oktatásban elengedhetetlen volt a nagy teljesítményű digitális oktatási ökoszisztéma fejlesztése,

így jelentős forrásokat fordítottak arra, hogy a Kréta és az Oktatási Hivatal kiszolgálja ezt az igényt. Maruzsa Zoltán kiemelte, hogy a Nemzeti alaptantervbe az informatika helyett bevezették a digitális kultúra tantárgyat, amely megerősíti a diákok digitális kompetenciáját. Előrelépés történt a tartalomfejlesztésben is, digitális tananyagok, módszertanok és okostankönyvek segítik a diákok tanulmányait.

Az államtitkár beszélt arról is, a koronavírus-járvány miatt egy egész ország oktatását kellett digitális munkarendben megszervezni, emiatt pedig 

a digitális oktatás terén olyan tapasztalatokat tudtak ebben az időszakban felhalmozni, amelyre soha nem lett volna lehetőség.

Az államtitkár emlékeztetett arra: közel hatszázezer laptopot szereztek be, és minden 5–12. évfolyamos diák, aki igényelte, kapott az iskolájától digitális eszközt. Mint mondta, a használt, 2-3 éves laptopokat visszagyűjtik, de az általános iskolákban 135 ezer olyan laptop van, amely nincs tanulóhoz rendelve, így jelezte: optimista, hogy szeptemberben lesz mit kiosztani a diákoknak ahhoz, hogy 5–12. évfolyamig mindenkinek legyen eszköze.

 Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Purger Tamás)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.