A jelenlegi önkormányzati ciklus végére sem lesz semmi a Nagykörút felújításából, a projekt megvalósítása pénz és akarat hiányában teljes egészében átcsúszhat a 2029 utáni időszakra – mondta el lapunknak a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) egyik név nélkül nyilatkozó munkatársa.

A fejlesztés tervezését közelről is figyelemmel kísérő szakember szerint,
jelenleg maga a BKK vezetése sem tűnik elkötelezettnek a Nagykörút megújításában. Sokkal inkább egy látszat pótcselekvést hajtanak végre. A valóságban azonban a tervezés befejezésének a finanszírozása is kétséges.
A forrásunk kiemelte, semmilyen garanciát nem lát arra, hogy a nagyszabásúnak tűnő fejlesztés a jelenlegi tartalommal megvalósuljon.
Az ügyben megkerestük a BKK sajtóosztályát, arra voltunk kíváncsiak, hogy meg tudják-e erősíteni a fejlesztés csúszásáról, illetve finanszírozásáról szóló információkat. A szervezet válaszában kiemelte, nem tudják megerősíteni a Nagykörút megújításával kapcsolatos állítást, az továbbra is kiemelt jelentőségű projekt a Főváros és a BKK számára. A részletes műszaki tervek elkészítésére vonatkozó feltételes közbeszerzési eljárás a Fővárosi Közgyűlés 2025. márciusi döntése alapján indult el, és jelenleg is folyamatban van.
Tekintettel arra, hogy uniós forrásból kívánjuk fedezni a feladatokhoz szükséges forrást, így a vonatkozó jogszabályok miatt hosszabb átfutási idővel kell számolni a közbeszerzési eljárás megindítása és lezárása között. A közbeszerzési eljárás tehát nem tekinthető érdemben csúszásban lévőnek
– írta válaszában a BKK. Kiemelték, komoly késedelem tapasztalható a Kormány részéről a projekt uniós támogatásához szükséges Támogatási Szerződés megkötésében. A BKK 2024. április 30-án nyújtotta be a Nagykörúti bringasztráda támogatási kérelmét, amelyet 2025. január 9-én pozitívan bíráltak el.
A forráshiánnyal kapcsolatos kérdéseinkre válaszolva a Budapesti Közlekedési Központ elárulta,
Nagykörúti bringasztráda projekt már megkapta a hivatalos támogatói jóváhagyást, ami nemcsak a tervezésre, hanem a kivitelezés elindítására is biztosít pénzügyi forrást. Ahhoz, hogy ezt a pénzt ténylegesen fel tudjuk használni, még meg kell kötni a támogatási szerződést az Irányító Hatósággal. Ez az azt jelenti, hogy jelenleg még nincs hozzáférhető pénz, de a támogatói döntés alapján lesz, amint a támogatási szerződés létrejön.
A csúszás a szervezet szerint ugyanakkor olyan komoly kockázatot jelent, hogy a BKK azt javasolja a fővárosnak: a projektet saját forrásból, előfinanszírozással kezdhesse el a BKK.