Ja, a plakát? Csak egy reklámfogás!

Nem érdemes bojkottálni a Coca-Cola hirdetései miatt a terméket, mert a cég lecseréli a plakátokat. A megkérdezett fővárosi lakosokat egyébként sem hozta lázba a kampány, és inkább üzleti fogásnak, mint homoszexuális propagandának tartották.

Csekő Imre
2019. 08. 08. 7:47
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagy port vert fel Boldog István fideszes képviselő Facebook-bejegyzése, amelyben a Coca-Cola termékeinek bojkottjára szólított föl a cég szerinte homoszexualitást promotáló plakátjai miatt. A sajtó fölkapta a hírt, de úgy tűnik, az embereket kevésbé hozta lázba a kérdés. Budapest ut­cáin a járókelőkkel beszélgetve az a benyomásunk támadt, a többség annak tekinti a plakátkampányt, ami: reklámfogásnak.

– Eddig melltartó nélküli, dús keblű lányok voltak az üdítőreklámokban. Az is nyilván arról szólt, hogy az emberek pillantását megragadja, és eszükbe juttassa, hogy szomjasak. Nem hiszem, hogy ennél többet kellene gondolni ebbe a kampányba. A Coca-­Colánál arra törekedtek, hogy minél nagyobb hiszti legyen belőle – mondta lapunknak Dominik, a 41 éves cégvezető, akit az egyik fővárosi aluljáróban kérdeztünk. – Ez egy jó reklámfogás. Ennyi. Az én értékrendemhez nem illik, de egy multinacionális cég úgy próbálhat pénzt szerezni, ahogy akar – folytatja a férfi, majd hozzátette: – Én nem csinálnék ilyen kampányt, de hogy őszinte legyek, a XXI. században ennél cifrábbakat is látott már az ember.

Másképp látja a kérdést Klára. – Kicsit irritál. Miért pont azonos neműekkel kell a szerelmet illusztrálni? Elképzelni sem tudom, hogy milyen lehet az azonos neműek közötti szerelem, de én természetellenesnek gondolom. Elfogadom, hogy van ilyen, de nem reklámoznám – fogalmaz a 67 éves asszony.

– Furcsának tartom ezt a kampányt, mert egy reklámnak minél több embert kell megszólítania és rávennie a termék fogyasztására. Nem tudom, miért gondolják, hogy egy ilyen plakáttal jobban célt érnek, mint ha csak olyat használnának, amelyiken egy helyes fiú és egy helyes lány van. Nem hiszem, hogy jelenleg Magyarországon ez a kampány sikeres lehet. De hát ez a globalizáció. Én utálom a kólát, mert egy egészségre káros ital, amit egyáltalán nem is kellene reklámozni. Én már akkor sem szerettem, amikor először behozták Magyarországra – teszi hozzá Klára, mielőtt felszállna a hatos villamosra.

A tegnap kezdődő Sziget Fesztiválra érkezőket is hidegen hagyta a hirdetés
Fotó: Éberling András

– A fehérneműreklámokon majdnem meztelen nők vannak. Az szerintem sokkal rosszabb – vélekedik a 27 éves Kriszta, aki éppen gyesen van első gyermekével, de korábban egy multinacionális cégnél dolgozott. – A vállalat reklámozni akarja magát, és ezt az egészet sokan túlreagálták. Ha a szemem sarkából nézném ezeket a plakátokat, szerintem nem is tűnne föl, mi van rajtuk. A bojkottra hívók pont az ellenkezőjét érik el annak, amit szeretnének – teszi hozzá az édesanya, aki szerint marketingszempontból zseniá­lis a kampány, mert most mindenki a Coca-Coláról beszél. – A cég marketingesei biztosan komoly bónuszt kapnak idén – mondja nevetve.

Hasonlóan látja a dolgot Zsuzsanna is. – Szerintem ez pusztán egy marketingfogás, hogy a cég neve forogjon, erről beszéljenek az emberek és erről írjanak az újságok Arra megy ki a játék, hogy ha valaki eddig nem ivott Coca-Colát, de egyetért ezzel az üzenettel, akkor a jövőben fogyassza. A Facebookon már láttam, hogy többen is kiírják, csak azért is vesznek ezután kólát – mondja a 34 éves nő, aki jogászként dolgozik egy állami vállalatnál. Hozzáteszi: – Amúgy az, hogy ki kibe szerelmes vagy ki kivel jár, teljesen magánügy. A fiatal jogászt az eset arra emlékezteti, amikor nemrég egy kozmetikai cég a Pride felvonulás mellé állt. – Biztosan azt remélték, ezután a homoszexuálisok majd az ő termékeikkel sminkelik magukat – mondja Zsuzsanna, aki szerint fölösleges bojkottálni a Coca-Colát, mert egy ekkora céget ezzel úgysem lehet megroppantani.

– Előbb hallottam a plakátokról, mint hogy tényleg láttam volna az utcán. Nem sértik az érzékenységemet ezek a hirdetések. Ha nem lenne a Love is love szlogen a plakáton, nem is biztos, hogy erotikus asszociációim lennének – mondja Zoltán. A 64 éves középiskolai tanár szerint a cégnél hideg fejjel felmérték, hogy mindenki az ő termékükről fog beszélni, és ennél jobb nyereségnövelő lehetőséget nemigen lehetne elképzelni. – Ez szerintem egy totálisan cinikus kampány, amelyben beburkolóznak egy pozitív üzenetbe, és hasznot termelnek – állítja a férfi. – Én mint heteroszexuális ember mindenképpen különbséget teszek a homoszexuális és a férfi és nő közötti kapcsolatok között, de nem ítélem el egyiket sem. A szerelem szóról én egy férfira és egy nőre asszociálok, de el tudom fogadni, hogy van más is. Engem nem bánt, hogy mások tőlem eltérően gondolkoznak – fogalmaz a magát liberálisként meghatározó pedagógus.

„A szégyen 50 árnyalata van itt” – sommázta véleményét egy a középiskolai tanáréhoz hasonló világnézetű blogger, aki szerint nemcsak hihetetlenül környezetszennyező a Coca-Cola működése, de a fő termékük gyakorlatilag méreg. Egy másik azzal válaszolt a bejegyzésre, hogy a profitmaximalizálásért mindent elkövető cég csupán ráakaszkodott a melegmozgalomra, hogy szerethetővé varázsolja magát.

Az embereket tehát nemigen hozta lázba sem a Coca-Cola plakátkampánya, sem Boldog István bojkott felhívása. Az üdítőital-gyártó tegnap jelezte: szivárványszínű kólásüveget ábrázoló képekre cserélik a homoszexuá­lis párokat megjelenítő plakátjaikat.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.