Maróth Miklós: Meg kell találni azokat az embereket, akik szívvel-lélekkel kutatnak

A Hír TV Magyarország élőben című műsorának Maróth Miklós, az Eötvös Loránd Kutatási Hálózat vezetője volt a vendége. Leendő kutatásokról, a kutatási rendszer átalakulásáról, a szükséges forrásokról és szabályrendszerekről is szó esett a műsorban.

Forrás: Hír TV2019. 09. 17. 12:36
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar kutatóhálózatok átrendeződéséről, átszerveződéséről, a szabályzatok átalakításairól és modernizálásáról is beszélt Maróth Miklós, az Eötvös Loránd Kutatási Hálózat vezetője.

Véleménye szerint nem csupán modernizálásra és fejlesztésre van szükség, de azt is sokkal pontosabban meg kellene határozni, hogy egy adott terület tanára, professzora mennyit kell kutasson, illetve ebből a kutatásból, mennyit kell átadjon diákjainak.

Úgy gondolja, tisztázni kellene, ki, mennyit taníthat. Nyilvánvalóan mindenki érdeke, hogy a frissen megszerzett tudást, tovább tudja adni a kutató. Ugyanakkor nem mehet a kutatás és a tanítás egymás rovására. A felmerülő kettősségek kiszűréséről, a különféle engedélyekről és azok feltételeiről is beszélt.

„Több nemzetközi megbízást kellett visszamondani, mert a közbeszerzési törvény nem tette lehetővé, hogy amire el kellett volna kezdeni a kutatást, addigra beszerezzék az eszközöket. Négyéves pályázatok esetében a szükséges eszközöket gyakran a harmadik évben tudják beszerezni. Fölmerült a gondolat és ezt mindenképpen szeretném támogatni, legalább a kutatás rutinját, tehát a rutinfeladatokkal kapcsolatos eszközöket ne kelljen közbeszerzés alá bocsátani. ” – jegyezte meg Maróth Miklós.

A teljes tartalom IDE kattintva érhető el.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.