Végre minden HÉV el fogja érni a metróhálózatot

A kormány az összes HÉV-vonalat felújítja – derült ki a BFK Budapest Fejlesztési Központ által rendezett csepeli sajtótájékoztatón szerdán. A résztvevők szerint ez lesz a következő évtized legjelentősebb fejlesztése, amely több százezer budapesti és az agglomerációban élő lakos napi közlekedését fogja megkönnyíteni.

Vizvári Soma
2020. 09. 09. 16:49
null
20200909 budapest csepeli hev javitomuhely A HÉV-hálózat tervezésének sajtótájékoztatója havran zoltan magyar nemzet Fotó: Havran Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megújul és bővül a HÉV-hálózat, emellett 54 korszerű szerelvény is érkezik 2025-ig – jelentette be a Fürjes Balázs, a HÉV-beruházásokat ismertető szerdai sajtótájékoztatóján a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős államtitkára.

Fürjes Balázs elmondta: mára bebizonyosodott, hogy jó gazdája lett az állam a HÉV-nek. A kormány 2016 és 2020 között több pénzt költött a HÉV működtetésére és fejlesztésére, mint az azt megelőző években a fővárosi önkormányzat. Az államtitkár bejelentette: a kormány folytatja Budapest fejlesztését, majd hozzátette: szakmai konszenzus van arról, hogy a legfontosabb fejlesztési terület a közösségi közlekedés, azon belül is a kötöttpályás közlekedés.

Ebben a kabinet előtt két nagy feladat áll: a HÉV korszerűsítése és bővítése, és a vasútközlekedés javítása, bekapcsolása a város életébe – ismertette az államtitkár, hozzátéve, hogy a HÉV kétségkívül alapos felújításra szorul, amelynek két szóval lehet jellemezni a mai állapotát: lerobbant és elszigetelt.

Fotó: Havran Zoltán

Fürjes Balázs közölte: mindegyik HÉV-vonal teljes egészében megújul. A fejlesztés részeként a csepeli és a ráckevei HÉV-et a föld alatt meghosszabbítják a Kálvin térig, hogy összekapcsolódhasson a hármas és a négyes metróval. Három új megálló is létesül: a Közvágóhídnál, a Boráros téren és a Kálvin téren. A mélyvezetésű szakasz a Soroksári út alá kerül, a HÉV ezért nem fogja többé elvágni a Dunától a Nemzeti Színházat, a Művészetek Palotáját és a környező városrészeket. A hosszú távú cél az északi és déli HÉV-vonalak összekötése egy Duna alatti alagúttal, ez lesz az ötös metró – tette hozzá.

A HÉV-pályákkal és a megállókkal együtt az irányítási és az utastájékoztatási rendszer is megújul, s kapcsolódási pontok létesülnek a vasúti közlekedéssel 2027-ig. 2023 és 2025 között teljes járműcsere lesz a HÉV-parkban, vadonatúj szerelvények állnak forgalomba, amelyek beszerzési felhívása még idén megjelenik. A százhúsz méter hosszú járművek, amelyeken hétszáz utas tud egyszerre utazni, száz kilométer per órás sebességre lesznek képesek, alacsony padlójuk, akadálymentesek, légkondicionáltak és egyterűek lesznek.

– Ez egy ünnepnap – kezdte beszédét Németh Szilárd. Az országgyűlési képviselő aláhúzta: a helyi HÉV minden csepeli szívügye, ugyanúgy kötődik a városrészhez, mint a Kis-Duna-part, vagy a közeli Weiss Manfréd gyár. A csepeli HÉV olyan köldökzsinór, amely összeköti a belvárost és Csepelt, és most azt látjuk, hogy ez a köldökzsinór meg fog hosszabbodni – tette hozzá. Az országgyűlési képviselő szerint, ami most fog történni, azt „tömegközlekedési rezsicsökkentésnek” is lehetne nevezni. Ha valaki ma el akar menni Csepelről Szentendrére, ahhoz négy BKV-jegyet és egy városhatáron túli jegyet kell vennie. A HÉV-hálózat bővítésének befejezése után mindez egy jegyre csökken – fejtette ki Németh Szilárd.

A HÉV-hálózat megújításának és bővítésének részleteit bemutató sajtótájékoztatón felszólalt még Keresztes Péter, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója, Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Vitézy Dávid, a BFK Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója is.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.