A Tesla szerint a rossz utak és sofőrök okozzák a bajt Kínában

Futómű-problémák miatt kell visszahívnia a 2013-2017 között Kínában eladott autókat a Teslának.

null

Intenzív erőhatás esetén megrepedhetnek, később akár el is törhetnek a Tesla Model S és Model X modellek felfüggesztésében lévő lengőkarok, ezért a Tesla a bürokratikus és drága hatósági intézkedést megelőzendő Kínában 2013. szeptember 17. és 2017. augusztus 16. között értékesített 29 193 darab autó önkéntes visszahívását, átvizsgálását és szükség szerinti javítását jelentette be. Ez jelentős terhelést jelent az amúgy is határon működő szervizhálózatnak.

Észak-Amerikában az NHTSA már 2016-ban folytatott vizsgálatot a felfüggesztés ügyében, de akkor nem lett hivatalos visszahívás az ügyből, de hivatalosan nem zárták le a vizsgálatot. Természetesen amikor az USA-beli hatóság értesült a Kínában történt visszahívásról, az autógyártó hivatalos álláspontjára volt kíváncsi, amit Elizabeth H. Mykytiuk, a Tesla Motors jogi ügyekért felelős ügyvezető tanácsosa küldött meg. Eszerint rossz minőségűek a kínai utak, és a rosszul vezető sofőrök jelentik a problémát, akik padkának ütköznek vagy kátyún hajtanak át, ez azonban csak az autók 0,1%-ban vezetett hibához – globálisan 0,05% a hibaarány.

A lényeg az, hogy a Tesla nagyon nem szeretné, ha az USA-ban illetve más piacokon is visszahívást kellene elrendelnie az érintett autókra, ezért inkább a világ legnagyobb autópiacát és annak vásárlóit hibáztatja.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Dacia Loganból épült India első tüzelőanyagcellás villanyautója

A Mahindra az első generációs, lépcsős hátú Logan licence alapján kínálta a Verito típusát, amelyet saját fejlesztésű akkumulátoros-elektromos hajtással is gyártott. Egy ilyen autót vettek alapul India első tüzelőanyagcellás autójának megépítéséhez, mert így csak az energiaforrásra kellett koncentrálnia a fejlesztőknek. Az állami Council of Scientific and Industrial Research a KPIT Technologies nevű magánvállalkozással együtt készítette el a tüzelőanyagcellás járművet, amely PEM (Proton Exchange Membrane) technológiájú, 65-75°C-os hőmérsékleten üzemelő tüzelőanyagcellát kapott.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.