Frissült a Fiat Tipo és Cross modellel bővült a választék

A Fiat a kompakt Tipo modellfrissítését kihasználva ennél a modellnél is bevezeti a szabadidő-autós körítést.

Miután az utóbbi években a Panda Cross modell nagyon sikeres a piacon, a Fiat a kompakt Tipo modellfrissítését kihasználva ennél a modellnél is bevezeti a szabadidő-autós körítést – első körben csak az ötajtós karosszériánál. A hasmagasságot a futómű átalakításával 4 cm-rel növelik meg, ehhez hozzájön még 3 cm a széria tetősín által, a karosszéria alsó részeit műanyag burkolattal látják el.

Teljesen új a belső tér, immár egységes műszerfalat kapnak a különböző karosszériaváltozatok, kisebb átmérőjű a kormánykerék, széria a digitális műszeregység, opcionálisan elérhető a UConnect 5-ös fejegység 10,25 colos képátlójú központi érintőképernyővel. Már a hátul utazók is kapnak dedikált USB-csatlakozókat.

A modellfrissítést követően csak kétféle motor lesz elérhető, a benzines az 1,0 literes háromhengeres turbó 100 lóerővel, 190 Nm-es maximális nyomatékkal. A váltóáttételt megnyújtották, 130 km/órás tempónál már csak 3200/perc a fordulatszám. Az 1,6 literes turbódízel 95 vagy 130 lóerős teljesítménnyel választható – utóbbi különösen a flottavásárlók körében kedvelt.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

A Tesla szerint a rossz utak és sofőrök okozzák a bajt Kínában

Intenzív erőhatás esetén megrepedhetnek, később akár el is törhetnek a Tesla Model S és Model X modellek felfüggesztésében lévő lengőkarok, ezért a Tesla a bürokratikus és drága hatósági intézkedést megelőzendő Kínában 2013. szeptember 17. és 2017. augusztus 16. között értékesített 29 193 darab autó önkéntes visszahívását, átvizsgálását és szükség szerinti javítását jelentette be. Ez jelentős terhelést jelent az amúgy is határon működő szervizhálózatnak.

Észak-Amerikában az NHTSA már 2016-ban folytatott vizsgálatot a felfüggesztés ügyében, de akkor nem lett hivatalos visszahívás az ügyből, de hivatalosan nem zárták le a vizsgálatot. Természetesen amikor az USA-beli hatóság értesült a Kínában történt visszahívásról, az autógyártó hivatalos álláspontjára volt kíváncsi, amit Elizabeth H. Mykytiuk, a Tesla Motors jogi ügyekért felelős ügyvezető tanácsosa küldött meg. Eszerint rossz minőségűek a kínai utak, és a rosszul vezető sofőrök jelentik a problémát, akik padkának ütköznek vagy kátyún hajtanak át, ez azonban csak az autók 0,1%-ban vezetett hibához – globálisan 0,05% a hibaarány.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.