Lássanak csodát! – Porsche Cayenne GTS Coupé menetpróba

Az új GTS kivitekezésű Porsche egy ízig-vérig sportjárgány, szabadidő-autóba csomagolva.

null

A Porsche mérnökei mindig képesek meglepetést szerezni. Generációról generációra egyre jobb autót faragnak az elméletileg már évtizedekkel ezelőtt elavult, farmotoros 911-esből, és bebizonyítják, hogy vannak még tartalékok ebben a sokak szerint önismétlő formatervben. A Panamerával igazolták, hogy egy ferdehátú vagy egy kombi is lehet pengeéles sportautó, az elektromos Taycannal pedig megalkották a világ alighanem legjobban megépített elektromos autóját, amely nemcsak az egyre népesebb mezőnyből emelkedik ki, hanem a rajongótábor szerint is méltó a márka logójára. Ezek után csoda, hogy Stuttgartban még a szabadidő-autó is mást jelent, mint a világ többi részén? Legalábbis az úja Cayenne esetében biztosan.

Porsche Cayenne GTS Coupé
Fotó: Stefler Balázs és Lővei Gergely – AUTOMOTOR/Mediaworks

Igen, ugyanis amit a Cayenne GTS tud, ahhoz nem elég tehetséges mérnöknek lenni, ahhoz kisebb fajta csodát kell tenni! Amikor a BMW X6-os piacra lépett, kupés tetővonalával kitágította a műfaj határait, majd a riválisai is bemutatták a saját elképzelésüket erről a szintén megosztó koncepcióról. A Porsche eleve későn lépett be az SUV-k piacára, így az első Cayenne kupéra is 18 évet kellett várni, de az eredmény most is önmagáért beszél. Jókora méretei ellenére hiteles a 911-es vonalait idéző kavicsforma, ez a kevésbé praktikus felépítés talán a Porschénak áll a legjobban. Ráadásul nem sokat veszít a használhatóságból sem, aki erre a kivitelre szavaz, hiszen a csomagtartó 770 helyett így is 625 literes, és a szűkülő hátsó fejtér kérdését is megoldották, a két különálló ülést 30 mm-rel alacsonyabban építik be. A Coupé tágasságáról személyesen is meggyőződhettem az itthon kipróbált tesztautóban. Ugyan csak négyszemélyes, a fejés a lábtér is bőséges, nálam akár sokkal nagyobb termetűek is komfortosan utazhatnak itt, erről a sportülések mellett egy saját klímakonzol is gondoskodik.

Nem csak tágasságával, stílusával is lenyűgöz a Cayenne, ez a retró hangulatú kockás kárpit önmagában telitalálat, a belső kialakítása azonban felülmúlja a prémiumkategória átlagát is. Lehet, hogy a többiek látványosabb belsőket tudnak felmutatni, egyik sem egyensúlyoz ilyen tökéletesen a klasszikus és a modern szemléletmód között. Az utastér éke a Sport Chrono csomagban járó óra, amely maga a pont a műszerfal i betűjén. A vezető GTS-specifikus sportülésekben helyezkedhet el, a pozíció kiváló, csak kevés autóban érzi magát ennyire otthon az ember. Itt minden a gyors haladást szolgálja, de SUV-ként arról sem feledkezik meg, hogy közben kényeztetnie is kell minket. Ez a kettősség teszi naggyá a Porschét, hiszen ezt az eredeti irányvonalat követő sportautók is tudják.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Több mint korrekt! – Az AMTS fődíja: Porsche Boxster S tuning

Idén sajnos elmarad az AMTS, a szervezők viszont így is kisorsolják a már tavaszra elkészült nyereményautót – automotor.hu.

Prózai oka van annak, hogy a koronavírus-járványhelyzet miatt március derekáról szeptember végére időzített Automobil és Tuning Show mégsem nyitja meg kapuit. Mint azt a szervezők az AMTS hivatalos oldalán is kommunikálják, „A HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központ a felújítási munkálatok miatt sajnos jelenleg nem az általunk elvárt állapotban van és az ígéretek ellenére nincs rá garancia, hogy ez a jövő héten esedékes kapunyitásig jelentősen megváltozna.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.