Szövetségre lépnek az európai gyártók a flottafogyasztás miatt

Súlyos euró-milliókat fizetnek a magas flottafogyasztással rendelkezők a konkurenciának.

A piacon ellenfelek, a fenyegető EU-s flottafogyasztás kapcsán felmerülő bírságok miatt azonban a hetekben rengeteg együttműködési szerződés köttetik az autógyártók között.

Súlyos euró-milliókat fizetnek a magas flottafogyasztással rendelkezők a konkurenciának, hogy a törvényalkotók előtt közös flottába kerüljenek, és elkerüljék a büntetést.

 

Az FCA mellett például a Honda is fizet a Teslának kreditért, a Ford a Volvóval kerül egy kalap alá, a Volkswagen pedig a kínai MG márkától vesz kreditet.

Jelen állás szerint a Jaguar/Land Rover 90 millió fontos büntetést fizet majd, de lehet, hogy az év hátralévő hónapjaiban még szerződést köt valakivel – a Renault mellett a Volvo is jelezte, hogy van még értékesíthető CO2-kreditje.

CO2-kredit miatti együttműködések:

  • FCA-Tesla
  • Honda-Tesla
  • Ford-Volvo
  • Volkswagen-MG
  • Volkswagen Haszonjárművek-Ford
  • Az eredeti cikket az alábbi linkre kattintva érhetik el.

    Gyakorlatilag megszűnik az európai autók afrikai exportja

    Az öreg európai autók egyik legnagyobb felvevőpiaca volt Nyugat-Afrika, január 1-től legfeljebb 5 éves személy- és 10 éves haszonjárműveket engednek be az országok.

    Az ENSZ-nek nem tetszik, hogy a régi szennyező használt autók jelentős részét egyszerűen Afrikába exportálják, ezért több éves lobbimunkával elérték, hogy a Nyugat-Afrika országok szigorítsák az autóimport feltételeit. Tizenöt ország, köztük a legnagyobb piacnak számító Ghána és Nigéria is része az Ecowas (Economic Commission of West African States) nevű gazdasági közösségnek, amelyek 2021. január elsejétől egységes autó behozatali szabályokat vezetnek be.

    Legalább Euro 4-es környezetvédelmi normát kell tudnia az autóknak, személygépkocsiknál 5 év, haszonjárműveknél 10 év lesz az autók felső korhatár – jelenleg 16 éves az átlagéletkora az EU-ból oda exportált autóknak, a környezetvédelmi teljesítményül nem éri el az Euro 4-es, jellemzően műszaki vizsga nélküli és/vagy sérült járművekről van szó. Az új behozatali szabályok értelmében ügyelnek majd a biztonsági berendezések meglétére és azok működőképességére, a katalizátor és a részecskeszűrő se hiányozhat.

     

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.