Tiszta szívvel – Mini Cooper SE-teszt

Miniként és villanyautóként is egyformán beválik a klasszikus előd 60. évfordulóján debütált Cooper SE.

null

A háromajtós Mini célközönsége jellemzően rövid, városi etapokon, egyedül vagy kettesben használja autóját. Sem a hatótáv, sem a praktikum, sőt, az ár sem játszik jelentős szerepet a döntésben vásárlásnál. A divat viszont annál inkább, és jelenleg semmi sem annyira trendi, mint egy helyi károsanyag-kibocsátás nélkül használható, zöld rendszámos prémiumautó!

A beszédes nevű Cooper SE tudása a 2,0 literes, turbós benzines Cooper S-éhez mérhető, az akkumulátoros-elektromos újdonság 192 helyett 184 lóerőt, 280 helyett 270 Nm nyomatékot ad le, és 1290 helyett 1440 kg-os önsúlya miatt 6,7 helyett 7,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

A 32,6 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot a padlóba építették, de ahhoz, hogy az utas- és a csomagtér mérete megmaradjon, 18 mm-rel megemelték a karosszériát. Hasmagassága 15 mm-rel feljjebb került, de ezzel együtt is közelebb van a talajhoz a súlypontja, ami jó hatással van a vezethetőségére. Bár villanyautóként kevésbé érezzük gépszerűnek a Cooper SE működését, és a ma már visszafogott kipufogó-durrogásról is le kell mondanunk, a dupla kuplungos váltóval felszerelt Cooper S-hez képest a legnagyobb különbséget a váltó hiánya és az ebből származó zökkenőmentes működés jelenti.

Egy akkoriban újnak számító ötajtós Mini Coopert a Párizsi Autószalonban mutattak be, még 2014-ben
Fotó: MTI/EPA

Belül csak a műszeregység elegáns formatervű digitális kijelzője tér el a többi Miniétől, valamint az indítókapcsoló és az irányváltó is sárgászöldben pompázik. Indításnál csak egy rendszerhang jelzi, hogy minden kész, indulhatunk, és mivel nincs kúszás, a gázpedálra kell lépni.

Egypedálos üzemmódban olyan erős az energia-visszatáplálás, hogy minden gázelvételnél elkezd megállásig lassulni a Cooper SE, ezt egy kapcsolóval inaktiválhatjuk, és máris természetessé válik a lassulása.

Súlytöbbletét alapvetően nem lehet érzékelni, teljesítménye a hagyományos hajtásláncokra jellemzően egyenletesen épül fel, padlógázra ugyan érezhető a kormányon hajtási befolyás, de ez minden Minire jellemző. 0-ról 60 km/órás tempóra 3,9 másodperc alatt gyorsul fel, ezt bátran kihasználhatjuk, mert a hatékony rekuperációnak hála városban sokáig autózhatunk vele úgy, hogy nem csökken a megtehető távolság. Szükség esetén az agglomerációban is kalandozhatunk, a Budaörs–Vác–Budaörs közötti 110 km-en 80 km-nyi hatótávot használt el, miközben élveztük a csendet és a kivételes kanyarsebességet. A vegyes szakaszokból álló kört a gyár szerint mért legjobb (14,8 kWh/100 km) átlagfogyasztással teljesítettük, igaz, a tavaszi idő miatt sem fűteni, sem hűteni nem kellett az utasteret.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Névre szóló Mini-szériát kap az 1964-es Monte-Carlo-rali győztese

Az 1964-es Monte-Carlo-ralin aratott győzelemre emlékeztet a Mini Paddy Hopkirk Edition.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.