2021 nyarán érkezik a Mondeót váltó magas építésű kombi

Az USA-ban 2020 júliusában már leálltak a Mondeo ottani változatának, a Fusion sorozatgyártásával.

null

Az USA-ban 2020 júliusában már leálltak a Mondeo ottani változatának, a Fusion személyautónak a sorozatgyártásával, és Európában is egyre csökkennek a típus értékesítései, szóval a Ford gőzerővel dolgozik az új globális modellen, ami egy magas építésű kombi lesz Evos illetve Mondeo Evos néven – utóbbiakat a védjegy-adatbázis bejegyzésekből lehet már tudni.

A Ford Mondeo jelenlegi, változata
Fotó: Ford.hu

Az új, kombi modellről megjelentek az első kémfotók az Autohome weboldalán, amelyeken egy hatalmas első hűtőráccsal és rendelkező autót látunk, rejtett kilincsekkel és a jelenlegitől eltérően nem élére állított központi érintőképernyővel, hanem a Mercedes-Benz stílusában kialakított szuperszéles monitorral, ami elfoglalja a műszerfal szinte teljes felső részét. A műszaki tartalomban annyiból nem várható nagy változás, hogy a padlólemez-társ Kugában használt motorokat kapja az Evos is, tehát várhatóan lesz lágyhibrid dízel, öntöltő- és hálózatról tölthető benzines is.

Az eredeti cikk és az autóról készült fotók ITT érhetők el.

Erős érv – Toyota 4×4-es hibrid SUV teszt

Nem vitás, hogy a Toyota legnagyobb dobása a hibrid hajtás bevezetése volt, amivel sokévnyi előnyt szereztek maguknak a piacon, hiszen bármennyire is megkérdőjelezték létjogosultságát, kiderült, mekkora fantázia van a vegyes üzemben. Hogy pontosan mekkora, azt a japánok mai kínálata is szemlélteti: a negyedik generációs, extravagáns Prius mellett kisautót, kompaktot és SUV-t is választhatunk, ha a fenntartási költségek mellett a környezet terhelésén is szeretnénk csökkenteni.

A frissített RAV4-es legmodernebb hajtáslánca még ennél is többet ígér, hiszen a kínálat legnagyobb, 197 lóerős rendszerteljesítményével az önmegtartóztatás helyett izgalmas alternatívát kínál a dízelmotoros konkurensekkel szemben.

Toyotáktól és szabadidő-autóktól is szokatlan az a mellbevágó gyorsulás, amit a 152 lóerős, 2,5 literes, Atkinson-ciklusú benzines és a 143 lóerős villanymotorok triója produkál. Kontroll alatt tartható erejéhez jó fordulékonyság, direkt kormányzás tartozik, mégsem estek túlzásba a hangolással, bár szerpentinen is szépen követi a kanyarok íveit, rossz minőségű aszfalton, földúton is kényelmesen rugózik. Hamarabb billen erős fékezésnél vagy hirtelen terhelésváltásnál, mint hogy kárt tegyen a fogtömésünkben. Nem csak élményszerű, pihentető is a vezetése, mindegy, hogy melyik motor jár, nagy a csend az utastérben; elindulásnál, tisztán elektromos üzemben a kormány szervomotorjának hangját is hallani.

A cikk ITT olvasható tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.