A Porsche visszatér a hosszú távú versenyzés világába

Döntött az igazgatótanács, kell a benzin-elektromos hibrid hajtás is a versenyprogramba.

null

Döntött az igazgatótanács, kell a benzin-elektromos hibrid hajtás is a versenyprogramba – az is része a Porsche jövőképének.

Pár nappal azt követően, hogy bemutatta a következő benzinmotoros – de azért szintetikus üzemanyaggal is használható – 911 GT3 Cup versenyautó új generációját, a Porsche igazgatótanácsa zöld utat adott a hosszú távú versenyzés világába való visszatéréshez, azaz a FIA WEC és az észak-amerikai Imsa bajnokság szabályainak megfelelő benzin-elektromos hibrid versenyautó fejlesztéséhez – írja az autómotor.hu.

Mindkét bajnokságban komoly sikereket ért el a stuttgarti márka (rekordtartó 19 győzelemmel Le Mans-ban), és az egységes LMDh-szabályzat olyan szintre csökkenti a költségeket, hogy érdemesnek látja az erőfeszítést a gyártó. Az egyelőre névtelen autóról azt tudni, hogy 1 tonna lesz a tömege és 680 lóerő a rendszerteljesítménye; mindezt a szabályzat írja elő.

A benzinmotoros 911 GT3 Cup és a villanymotoros Formula-E csapat mellé érkezik majd a benzin-elektromos hibrid hajtást használó LMDh-program, ezzel a Porsche mindhárom, általa támogatott hajtásmódot lefedi a motorsport világában.

Korábbi cikkünkben arról írtunk, hogy lehet, hogy az esseni tuningkiállítás az idén elmarad, csodagépekből azonban így sincs hiány. Ugyanis az AC Schnitzer a Tune it! Safe! nevű kampány keretében feltuningolta, illetve inkább épített a BMW 850i xDrive kupéból egy rendőrautót, a bemutatóra a BMW Weltben kerítenek sort, az autó ezt követően pedig turnéra indul Németország-szerte.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.