Itt a világ legerősebb sorozatgyártású autója, a Hennessey Venom F5

Amíg a kétezer lóerő fölé ígért villanyautók meg nem érkeznek, ez az autó lesz a teljesítménykirály.

null

Három év fejlesztőmunkájának eredményét láthatjuk itt, a Hennessey Venom F5-ös egyben a márka 30 éves fennállásának is emléket állít majd 2021-ben, amikor a 24 darabra limitált széria első példányait átadják megrendelőjüknek. Először még csak a 300 mérföld/óra (483 km/h) megdöntését tűzték ki célul, aztán már az 500 km/h is szóba került…

Egyelőre ez az autó a király
Fotó: YouTube

Pontos szám majd jövőre lesz, egy mérést követően. A Hennessey Performance mérnökei által készített karbon monocoque-váz tömege mindössze 86 kg, a karosszériaelemek is karbonból vannak, így az autó száraz tömege mindössze 1360 kg – ebből a motor 280 kg-t tesz ki. A saját fejlesztésű, Fury névre hallgató 6555 köbcentis V8-as biturbó legnagyobb teljesítménye 1817 lóerő (8000/perc), a maximális nyomaték 1617 Nm (5000/perc), a maximális leszabályozási fordulat 8500/perc – mindezt a benzinkutakon kapható E85-tel tudja a blokk. A hétfokozatú robotizált váltót a CIMA szállítja, megadták az egyes fokozatokban elérhető maximális sebességértékeket: 1 – 115 km/h, 2 – 172 km/h, 3 – 237 km/h, 4 – 307 km/h, 5 – 383 km/h, 6 – 460 km/h, 7 – 534 km/h, hátramenet – 117 km/h. Elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztést használnak, amely megerősített pontokon csatlakozik a vázhoz.

A hasmagasság elöl-hátul külön állítható (75-140 mm/85-160 mm), egyfelől a fekvőrendőrök se jelentenek így akadályt, másfelől az aerodinamika is megfelelő az 500 km/óra feletti tempó eléréshez. A formát számítógépen fejlesztették folyadékdinamikai számításokkal, majd szélcsatorna-mérésekkel ellenőrizték az adatokat; ezt a folyamatot többször is megismételték egészen addig, amíg a végleges formát és aerodinamikát megtalálták. A légellenállási együttható Cw érték 0,39, pontos érték helyett annyit mondanak, hogy az autó elég leszorító-erőt termel ahhoz, hogy biztosan az úton tartható legyen akár 500 km/feletti tempónál is. A motorteret aranylemezekkel burkolják, és az aerodinamika részeként vezetik ki onnan a forró levegőt légcsatornák.

Jövőre majd a NASA Kennedy űrközpontjának 5,2 km hosszú kifutópályáján kerítenek sort egy sajtónyilvános, független végsebesség-mérésre; el akarják kerülni azt a blamát, amit a Shelby Super Cars követett el nemrég a Tuatara autójukkal, ahol nagyon nem stimmelnek a számok és a videó…

A Hennessey azért azt is megemlíti a sajtóközleményben, hogy ha nem sikerül elérni a várt számokat, akkor néznek egy még hosszabb közúti egyenest, ahol még egyszer nekifutnak majd a mérésnek. Végezetül pedig a piszkos anyagiak. A Hennessey Venom F5 ára adók nélkül 2,1 millió dollár, extrák nincsenek, az ügyfél csak a színeket – karosszéria, bőrkárpit – választhatja meg, illetve azt, hogy bal- vagy jobboldali kormányt kér, cserébe egy villámgyors, és mindössze 24 példányban készülő autó gazdája lehet.

A teljes cikket ITT érheti el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.