Jeles! – Egy újabb profi Lexus tesztje

Teljesen új megjelenéssel és továbbfejlesztett hibrid hajtással tért vissza a luxusmárka nagy szabadidő-autója.

null

Rá sem lehet ismerni a Lexus RX-re, az elszürkült megjelenésű elődhöz képest erről ordít, hogy tessék rám figyelni, mert olyat tudok, amit a vetélytársak nem! Ez pedig nem más, mint az immár három generáció óta csiszolt hibrid hajtás, aminek hála nagyon jól elvan az autó dízelmotor nélkül még az európai piacon is. Az igazságot csak egy kicsit árnyalja, hogy a tesztautó az F Sport megjelenési csomagot is magán viseli, ami még jobban kiemeli a kategóriához és méretéhez képest sportos megjelenését, ráadásként még kitűnő motorhangot is kapunk.

Lexus RX 450h
Fotó: Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

Luxusautóról van szó, ezért mindent megtettek annak érdekében, hogy csendes legyen az utastér, az F Sportnál azonban némi elektronikus segítséggel hallhatóvá tették a 3,5 literes V6-os benzinmotort. Nagyon eltalálták, mikor kell gurguláznia, énekelnie és mikor kell a háttérbe vonulnia; persze mindezt halkan teszi, nehogy tolakodónak hasson a kifinomult utastérben.

Szuper vezetői környezet, pixelmentes kijelző, míves fabetét, de az egészbe belerondít kissé az a bizonyos figyelmeztető matrica
Fotó: Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

Szokás szerint nagyon profi anyagokból, nagyon profi módon rakták össze a belső teret, a nagyobb karosszériának hála helyből is van bőven. Még a kisebb Lexusokban esetleg zavaró széles középkonzol is helyénvaló jelen esetben, a szép ívben felfelé forduló fabetét az egyik legszebb rész. Rögtön itt van a legrondább is, az alsó tároló hátlapjára ragasztott figyelmeztető felirat alsó, cirill betűs része szem előtt van. Szerencsére bőven van olyan, ami elvonja az ember figyelmét, például a műszerfalat megkoronázó, óriási méretű és tűéles képet adó kijelző, amelyen kényelmesen elfér egymás mellett a tolató- és a körkamera képe, no meg a tolatóradar visszajelzője is.

Szép vonalú, kívánatos autó az új RX, egyedül talán a C-oszlop körüli megoldás túljátszott…
Fotó: Lővei Gergely / AUTOMOTOR.HU

Hatalmas, kényelmes fotelben ülünk az első sorban, hátul rengeteg a hely, és kihúzható árnyékoló segít, hogy a támlákon elhelyezett kijelzőket jól lássuk. Ezek egyszerű monitorok, amelyekhez külön-külön lehet kütyüket csatlakoztatni. A tesztautó csomagterében elhelyezett rakományrendszerező kissé háklis, a falak rögzítése nem elég merev, ezért könnyen kicsúsznak és elborulnak. A támlákat hátul állva, a raktér jobb oldalán elhelyezett gombokkal lehet ledönteni, vagy épp felállítani, elektromotoros a mozgatás, szóval mindkét irányban aktív.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Értékadó – Mercedes-Benz luxuskupé teszt

Klasszikus elődeinek hangulatát idézi a XXI. századi igényeket kielégítő luxuskupé – írja az automotor.hu.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.