Későn érő típus – Renault szabadidő-autó teszt

Sokáig tartott, mire a Renault piacra lépett egy épkézláb szabadidő-autóval.

null

Ha Renault, akkor családi egyterű, abban a kategóriában már kétszer is voltak elsők, elnézzük nekik, hogy az SUV-bizniszbe kicsit bátortalanul kapcsolódtak be. Annál is inkább, mert amivel sikerült a Koleost leváltani, egy csapásra megoldhatja minden gondjukat. Lehet, hogy a Kadjar sem saját szerzemény, de nem mindegy, hogy egy Samsungot emblémázunk át, vagy rögtön a piac húzómodelljét vesszük a nevünkre és rajzolunk neki egyedi külsőt. Így nem csak szépen beleillik a kínálatba, látványos is a Capturt idéző formavilág, ráadásul ügyesen elfedi, hogy egy Nissan Qashqai lapul a lemezek alatt. Hosszabb, szélesebb és magasabb is japán testvérénél, köszönés nélkül elmehetnek egymás mellett az utcán. Karaktere is jobban emlékeztet higgadt családi egyterűre, mint macsó szabadidő-autóra, ez sem lehet véletlen.

Renault Kadjar 1.2 TCe
Fotó: Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

Ami a belsejét illeti, itt már több a hasonlóság, de nem a Nissan, hanem az Audi stílusjegyei jelennek meg. Ettől egy cseppet sem franciás a hangulat, minden sötét és tárgyilagos. Általános minőségét nem érheti kritika, a matt műanyag felületek, az évek óta használt, közepes minőségű gombok, kapcsolók miatt mégsem elég meggyőző az összhatás. Érezhették ezt, mert mindent elkövettek, hogy jól érezzük magunkat benne.

A puha tömés miatt szükség van jó oldaltartásra. Családi méretű a hely, nehezen látnak ki a kicsik
Fotó: Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

Puhák az ülések, elöl-hátul bőkezűen bántak a hellyel, és nem csak a középkonzolon, a műszerek helyén is egy digitális kijelző szórakoztat. A panelek visznek egy kis színt a belső világba, azt már mi dönthetjük el, hogy milyen árnyalatú legyen. Kihasználták a technika lehetőségeit, az elrendezést is megváltoztathatjuk, bár a grafika már nem az utolsó divat szerinti.

Sok a formai játék, mégsem megy a praktikum rovására
Fotó: Balogh Bence / AUTOMOTOR.HU

Az egyetlen elérhető turbós benzines viszont nagyon is követi a trendeket, egy ekkora autó ilyen kis lökettérfogatú motorral downsizing a javából. Az 1,2-es szerencséje, hogy a Kadjar méreteihez képest könnyű, alig több, mint 1300 kg. Így nem tűnik gyengének, szépen gyorsul, van nyomatéka, de ami alacsony fordulaton még megvan, hamar elvész a magasabb tartományokban.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Kicsi a bors, de erős is? – Turbo Clio teszt

Amikor még fiatal volt az aktuális Renault Clio, szűk öt évvel ezelőtt, az 1,2 literes turbómotor akkora szám volt, hogy külön sportmodellként adták GT néven.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.