Elég gondolatban 50 évet visszautazni az időben, hogy el tudjuk képzelni, milyen szenzációt jelentett a szocialista Magyarországon hozzájutni egy vadonatúj Peugeot 404 limuzinhoz. 1970-ben alig több mint 200 000 autó futott a hazai utakon, ebből 180 000 volt magánkézben. A többségük KGST-gyártmány volt, a nyugati típusok toplistáján olyan márkák szerepeltek, mint például a Mercedes-Benz, az Opel és a Fiat, de Renault-kat és Peugeot-kat sem csak nyugati turisták alatt lehetett látni. Annál is inkább, mert 1967-től a Konsumturist Autószolgálatán keresztül is vásárolhattak a külföldi rokonok autót magyar állampolgároknak. Akkor a választható nyugati gyártmányok listáján Fiat 850-es és 2300-as, Renault 10-es és 16-os, illetve a benzines és a dízelmotoros Peugeot 404-es szerepelt. A megkötésért cserében ezekhez a típusokhoz még a szervizhátteret is biztosították – írja az autómotor.hu.